رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ساخت درگاه جعلی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۵۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارکرد:  مردی ۳۸ ساله ساکن غرب تهران  به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش سرقت شده است که با تشکیل پرونده  تیمی از ماموران پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی افزود: شاکی در خصوص نحوه سرقت گفت که  قصد انتقال وجه از اینترنت بانکم را داشتم و در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ  ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه در رصد های اطلاعاتی در فضای سایبری هویت و مخفیگاه متهم در حوالی یکی از محله های جنوب تهران شناسایی شد، گفت: با هماهنگی های قضایی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی تجهیزات الکترونیک کشف کردند.

وی اضافه کرد: متهم ضمن اقرار به جرم ارتکابی در تحقیقات  پلیسی به ۵۰ فقره کلاهبرداری و سرقت داده های کاربران فضای مجازی اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گودرزی با اشاره به اینکه کشف جزئیات سایر جرایم ارتکابی متهم ادامه دارد،گفت: برای  ورود به اینترنت بانک حتی المقدور از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری  کنید و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنید. شهروندان همچنان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارید.