معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از تعیین تکلیف وضعیت پروانه بهره برداری معادن شن و ماسه شهرستان قدس خبر داد.

حشمت الله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و موانع تولید با محوریت بررسی وضعیت معادن شهرستان قدس گفت: ساماندهی وضعیت معادن شهرستان قدس و اصلاح پروانه بهره برداری آن ضرورت دارد که در این زمینه مشکل فعالیت این معادن در حریم شهر وجود داشت. هر چند پیش از این در جلسه شورای تامین شهرستان این معادن در حریم شهر بودند، اما طبق مصوبه معاونت عمرانی، این موضوع خارج از شمول وظایف شورای تامین بوده و بر اساس بررسی های معاونت عمرانی این معادن در حریم شهر قرار ندارند.

وی درباره مساعدت در زمینه وضعیت سند معادن افزود: طرح اصلاح قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان به مراحل خوبی رسیده که امید است با تصویب آن چنین مشکلاتی به صورت ریشه ای رفع شود. وضعیت برداشت از معادن منوط به اصلاح ضوابط استقرار معادن است، منتها تا تحقق این مهم مقرر شد با ظرفیت واقعی فعالیت داشته باشند، همچنین با ایجاد شعبه بانک صنعت و معدن به سبب فعالیت ۲۰۰۰ واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی در شهرستان قدس موافقت شد.

وی ادامه داد: در زمینه مشکلات بانکی یکی از معادن به جهت اختلاف نظر در مورد دریافت نرخ سود مقرر شد این موضوع در جلسه هیئت خبرگان بانکی طرح و نتیجه گیری شود. پیش از این، واحد بازیافت نخاله های ساختمانی ایجاد شده که طبق نظر محیط زیست در منطقه حفاظت شده قرار دارد که مقرر شد مساعدت لازم جهت ادامه فعالیت این واحد صورت گیرد. با همکاری آب منطقه ای تخصیص آب به شهرک صنعتی ملارد تسریع می شود.