رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار نشان دهنده کاهش میزان بیماری است، ولی نباید عادی انگاری کنیم و باید اقدامات پیشگیرانه همچنان به شدت ادامه یابد.

محمد حسین صومی در جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان “طرح حاج قاسم سلیمانی”، اظهار کرد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود ۱۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند، افزود: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

صومی در خصوص اجرای طرح بسیج محله محور نیز گفت: شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم، افزود: بر اساس این طرح بسیجیان در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: اطلاعات افراد مثبت پس از شناسایی توسط مراقب سلامت به بسیج ارایه می‌شود تا افرادی که با بیمار در ارتباط بودند را پیدا کرده و رصد کنند.

وی ادامه داد: هر بسیجی موظف است حداقل ۱۰ از اطرافیان فرد بیمار را شناسایی و رصد کند.