رییس سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی راه روشن آینده آموزش و پرورش است، گفت: نظام سلطه با سند ۲۰۳۰ به دنبال تشکیل بخش‌های سلطه‌گر و سلطه پذیر در جهان بوده و برای خود به دنبال تربیت سرباز است.

سردار عباس مطهری روز یکشنبه ۱۴ دی ماه، در وبینار علمی “مکتب شهید سلیمانی” اظهار کرد: مکتب درس آموز شهید سلیمانی از آنجا ایجاد شد که ایشان خود شاگرد مکتب رسول‌الله، امیرالمومنین، سیدالشهدا ائمه‌اطهار، فاطمه زهرا(س) و اسوه‌ها و الگوهای رفتاری و عملی دوران دفاع مقدس بودند.

وی افزود: حاج قاسم در دوران دفاع از حرم، خود را به یک الگوی رفتاری و عملی تبدیل کرده و سربازانی از کشورهای مختلف پرورش داد و آنقدر موفق عمل کرد که سران نظام سلطه و استکبار اعتراف کردند که ۷۰۰۰ میلیارد دلار در این منطقه خرج کردند و هیچ چیزی دستشان را نگرفت.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی، مصداق اراده‌ی خداوند و آیه شریفه‌ی “وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثین؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم”، بود.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور با بیان اینکه امروز حاج قاسم خود وارث زمین است، تاکید کرد: هرچند سردار سلیمانی همانند امام حسین(ع) به دست یزید زمان به خاک و خون کشیده شده، اما پرچم او همچون پرچم سیدالشهدا تا قیاممت برافراشته است.

وی با اشاره به اینکه مکتب درس آموز حاج قاسم می‌تواند راه روشنی برای آینده ما در آموزش و پرورش و… باشد، گفت: اما باید در این مسیر از خود حاج قاسم و الگوهای رفتاری و عملی او پیروی کنیم و خود را تبدیل به الگوهای عملی و رفتاری سربازانی کنیم که قرار است در گستره جهان، مقدمه ساز حکومت جهانی اسلام به دست امام زمان(عج) باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب حاج قاسم که توانست استکبار را در منطقه به خواری کشانده و پرچم مقاومت اسلامی و اسلام ناب را برافراشته کند، افزود: حاج قاسم خود را واسطه پیاده سازی اراده الهی می‌دانست و تابع محض ولی امر و ولی فقیه بود.

مطهری ادامه داد: خدمت به خلق خدا و مظلومان دیگر ویژگی او بود و همچنین استکبارستیزی بخش جدایی ناپذیر زندگی مجاهدانه حاج قاسم است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال در ۱۱ شهریور از نفوذ در آموزش و پرورش به صراحت نام برده‌اند، گفت: باید خیلی مراقب باشیم؛ امروز کودکان و نوجوانانی که فقط زبان‌های بیگانه را یاد گرفته‌اند و از معارف دین و انقلاب کمتر بدان‌ها بهره رسیده، در مدارس بیگانه درس می‌خوانند، آن‌ها چه به این فرزندان یاد می‌دهند، غیر از اینکه می‌خواهند سربازانی برای نظام سلطه تربیت کنند؟

وی متذکر شد: اگر از مکتب امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای، سید حسن نصرالله، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر شهدا، الگوهای رفتاری و عملی را یادبگیریم، تهدید دشمن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

وبینار علمی “مکتب شهید سلیمانی” در راستای تبیین مکتب این سردار شهید در تبریز برگزار شده و به صورت ویدئو کنفرانس در نواحی سپاه استانی، سامانه فضای مجازی دانشگاه‌ها، شبکه شاد آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز استان پخش شد. در این مراسم از دانشنامه سپهبد شهید سردار سلیمانی که توسط اساتید و پژوهشگران استان تهیه شده، رونمایی شد.