مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از انجام نزدیک به 1650 مورد سرقت تجهیزات آب و فاضلاب در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: برای مقابله با این موضوع نیازمند همکاری مردم هستیم.

علیرضا کاکاوند ، با اشاره به افزایش قابل توجه سرقت تجهیزات آب و فاضلاب، افزود: این سرقت‌ها ما را با مشکلات جدی مواجه کرده و هزینه‌ها زیادی را به شرکت آب و فاضلاب تحمیل می‌کند.

وی دریچه منهول فاضلاب را یکی از مواردی دانست که بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرد و ادامه داد: در گذشته این درپوش‌ها از جنس چدن بود و برای اینکه سرقت آن کمتر شود از کامپوزیت استفاده کردیم که بی فایده بود. اکنون نیز دریچه‌ها عمدتا از جنس بتنی است، اما برای استحکام لایه ظریف فلزی در آن به کار رفته که برای همین فلزات به سرقت می‌رود که شاید ارزش فروش آن برای سارقان کمتر از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: سرقت سایر تجهیزات ما مانند شیرآلات، تابلو برق و… نیز رخ می‌دهد و حتی در روستاها نیز به شدت با این مشکل مواجهیم.

کاکاوند با بیان اینکه در مواردی حتی بعد از دو ساعت تجهیزات جایگزین شده دوباره به سرقت رفته، اظهار کرد: این سرقت‌ها علاوه بر بار مالی زیادی که برای آب و فاضلاب دارد، پیامدهای متعددی را ایجاد می‌کند.

وی خطر سقوط افراد و یا دوچرخه در منهول‌هایی که درپوش آنها به سرقت رفته را جدی دانست و یادآور شد: همچنین شکایات متعددی از آسیب رسیدن به خودروهای مردم به دلیل وارد شدن در دست‌انداز این منهول‌های بدون درپوش داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه منهول‌های بدون درپوش محلی برای ورود انوع زباله، شاخه و برگ درخت و … به شبکه است که نتیجه آن را در پس زدگی فاضلاب منازل می‌بینیم، ادامه داد: در موارد دیگر که سایر تجهیزات مانند تابلو برق، شیر آلات و… سرقت می‌شود، با قطعی آب خصوصا در روستاها نیز مواجه می‌شویم.

کاکاوند همکاری  پلیس و خصوصا مردم برای کاهش موارد سرقت را ضروری دانست و عنوان کرد: در برخی موارد سارقین خود را مامور شرکت آب و فاضلاب معرفی می‌کنند که توقع داریم مردم حتما در صورت مشاهده موارد اینچنینی ما را در جریان بگذارند.

وی همچنین از در نظر گرفتن سیستم پایش تصویری و حفاظ و حائل برای برخی تجهیزات خبر داد.