سرمربی تیم ملی فوتسال چین پیشنهاد داد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا مثل رقابت‌های NBA برگزار شود.

رسانه‌ای شدن طرح کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزار نکردن مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی، اعتراض تعدادی از کشورهای عضو را در پی داشته است. بر اساس این طرح، AFC قصد دارد بر اساس مسائل فنی و رنکینگ، تیم‌های ایران، ژاپن، ویتنام، ازبکستان و تایلند را به فیفا برای جام جهانی معرفی کند.

سرمربیان دو تیم کویت و عربستان از نخستین مربیان قاره آسیا بودند که نسبت به این طرح موضعگیری کردند و توجه AFC به فوتسال را زیر سئوال بردند.

«سرجیو گارگلی» سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتسال چین هم با این برنامه مخالفت کرده و خواهان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

گارگلی به سایت «پَشن فوتسال» گفت: ممکن است کنفدراسیون آسیا برای سومین بار تاریخ مسابقات را تغییر بدهد و ما خبر خاصی نمی‌دانیم. شایعاتی در رسانه‌ها وجود دارد که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نمی‌شود یا به تاخیر می‌افتد. به همین دلیل تمرینات و برنامه‌های آماده سازی تعطیل می‌شود و این وضعیت پیچیده‌ای است.

سرمربی تیم ملی فوتسال چین در پاسخ به این سئوال که آیا چیزی درباره لغو مسابقات قهرمانی آسیا و صعود تیم‌ها به جام جهانی بر اساس رنکینگ می‌داند؟ تصریح کرد: این شایعات در رسانه‌ها و وب سایت‌ها و همچنین بین مربیان تیم‌ها وجود دارد. من معتقدم سلامت و ایمنی شرکت کنندگان (مبتلا نشدن به ویروس کرونا) از همه چیز مهمتر است اما شخصاً ایده تعیین تیم‌ها بر اساس رنکینگ را ندارم.

گارگلی افزود: این یک اشتباه بسیار بزرگ و عدم احترام به تیم‌هایی است که -در فوتسال آسیا- درجه یک نیستند؛ تیم‌هایی که سرمایه گذاری کرده‌اند و تلاش می‌کنند امکان حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

سرمربی تیم ملی فوتسال چین گفت: فدراسیون‌های آسیا در ۱۲ سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری را در فوتسال انجام داده‌اند و من استفاده از این معیار را برای تعیین سهمیه جام جهانی مناسب نمی دانم. فکر می‌کنم باید کمی بیشتر صبر کنیم و ببینیم می‌توان بازی‌های قهرمانی آسیا را مثل مسابقات NBA و سایر رقابت‌ها با ایجاد یک حباب بهداشتی برگزار کرد.