رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۳۸ نفر متقاضی در طرح نوسازی تاکسی در ارومیه ثبت نام کرده اند.

مهدی مژدهی فرد افزود: از زمان آغاز ثبت نام برای طرح نوسازی تاکسی های درون شهری که به صورت کشوری آغاز شده تاکنون ۳۸ نفر متقاضی در ارومیه برای این طرح  ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت در این طرح به صورت نقدی و برای دو نوع ماشین سمند و پژو ۴۰۵ است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر درخواست ها برای پژو ۴۰۵ است بنابراین رانندگان می‌توانند با مبلغ ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خودروی خود را نوسازی کرده و یک خودروی ۴۰۵ تحویل بگیرند.

مژدهی فرد اظهار کرد:  رانندگان می‌توانند خودروی فرسوده  خود را به مراکز اسقاط تحویل داده و مبلغی نیز از آنجا دریافت کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه برخی رانندگان از نقدی بودن این طرح گلایه‌مند هستند،  یادآورشد: در این راستا شهرداری ارومیه ، رایزنی‌های لازم با بانک‌های عاملی که توانایی ارائه تسهیلات به رانندگان را دارند، انجام داده که در صورت نتیجه بخش بودن به آن دسته از رانندگان تاکسی که قدرت خرید کمی دارند، تسهیلات کم بهره  اعطا خواهد شد.

مژدهی فرد ادامه داد: طبق اعلام قبلی، رانندگان تاکسی های فرسوده تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند تا در این طرح ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه عمر استاندارد برای ناوگان حمل ونقل عمومی ۱۰ سال است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو هزار تاکسی در ارومیه عمر بالای ۱۰ سال داشته و نیازمند نوسازی هستند.