فرماندار تفتان سیستان و بلوچستان گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به دلیل شکل گیری یک اتحاد یکپارچه، انسجام و همدلی و قرار گرفتن در مسیر دفاع از ارزشها و مرزهای میهن، عرصه نمایش غرور و عزت ملی ایرانیان از هر قوم و مذهب و دین و آئین بود.

فریبا برنایی بجد در نشست هماهنگی اجرای برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس در شهرستان تفتان بیان کرد: تمام عزت و سربلندی و دستاوردهای نظام اسلامی را مرهون خون مطهر شهیدان و رزمندگان سلحشور ارتش و سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس هستیم.

فرماندار تفتان افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جبهه های شرق و غرب با حمایت مستقیم آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه ایران سربلند بسیج شدند، اما به یاری پروردگار متعال و ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ و شهید پرور کشورمان شاهد شکست دشمنان در این جنگ نابرابر بودیم.

وی اظهار داشت: نسل های جدید کشور نیز ادامه دهنده راه خونبار شهیدان بوده و با اقتدار از حریم اسلام و میهن دفاع می کنند.

برنایی ادامه داد: کمیته های مختلف خدماتی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، شهدا و ایثارگران، بسیج، نیروهای مسلح و غیره در ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس شهرستان تفتان فعال شده اند و دهها عنوان برای پاسداشت مقام شهدا در این منطقه پیش بینی شده است.

وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان گمنام، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و برپایی یادواره های شهدا و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی را از مهمترین برنامه های قابل اجرا در این شهرستان ویژه گرامی داشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

شهرستان تازه تاسیس تفتان با مرکزیت نوک آباد اواخر سال گذشته از خاش جدا و مستقل شده است.