روز جمعه مقام معظم رهبری در مورد تحریم‌ها؛ جبهه غرب و دشمنان ما موظفند این حرکت خباثت‌آمیز را خاتمه دهند و فوراً متوقف کنند. باید همه تحریم‌ها رفع شود که یک حرکت خائنانه و در ضدیت با مردم ایران است نه صرفاً مسئولان کشور. آنان باید تحریم‌ها را بردارند، ولی بر فرض که برندارند، هرچند که اساساً تحریم‌ها در حال بی‌اثرشدن هم هست، ولی ما هم باید اقتصاد کشور را طوری برنامه‌ریزی کنیم که با رفتن و آمدن تحریم و بازیگری‌های دشمن دچار مشکل نشویم.

مونا ربیعیان/ ایشان درخصوص واکسن کرونا نیز اظهارداشتند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر توانسته بودند واکسنی درست کنند و اگر کارخانه فایزر آنان می‌تواند واکسن درست کند، اول برای خودشان مصرف کنند که در ظرف ۲۴ ساعت چهار هزار تلفات ندهند. این در مورد انگلیس هم صادق است. من البته به کار فرانسه هم اعتماد چندانی ندارم که سابقه‌ای در مورد خون‌های آلوده دارند.درخصوص صحبت های اخیربا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به گفت و گو پرداختیم.

مذاکره به شرط رفع تحریم ها

محمود احمدی بیغش؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم مذاکره به خبرنگار ما گفت: مقام معظم رهبری نفرمودندکه مذاکره ای نباشد ایشان به صراحتا فرمودند اگر قرار است که مذاکره بعدی همانند مذاکره برجام باشد که هم مذاکره کنیم هم تحریم ها علیه ایران ادامه دار باشد نیازی به شرکت در مذاکره نخواهد بود، اما اگر تحریم ها علیه ایران برداشته شود رهبری هم با مذاکره موافق هستند چرا که مذاکره باید منافع برد برد داشته باشد نه منافع یک طرفه.

دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا معنی ندارد

وی درادامه افزود: تجربه ۴۲ ساله نشان داده است که سیاست کلان امریکا در دست صهیونیست ها است و فرقی بین رییس جمهورها نخواهد بود بلکه فقط شیوه رفتاری بایدن و ترامپ بایکدیگر متفاوت از وگرنه منافع همان منافع است با ایت تفاوت که ترامپ با قلدری و جنگ قصد داشت به منافعش برسد بایدن با صحبت و مذاکره در اصل موضوع هیچ فرقی منخواهد کرد سیاست جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمیکا یکی است و فقط شیوه رفتاری آنهاس که با یکدیگر متفاوت است.

اعتمادی به واکسن های آمریکایی و انگلیسی نیست

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اینکه چرا رهبر معظم انقلاب واردات واکنس آمریکایی و انگلیسی را ممنوع رده است بیان کرد: درخصوص واکسن آمریکایی و انگلیسی هم سخنان رهبری کاملا منطقی و صحیح است چرا که اگر واکنس های آمریکایی و انگلیسی کرونا را درمان می کردند خودشان با کرونای پیشرفته طرف نمی شدند و همچنین ایشان به صراحتا اعلام کردند که واکنس دیگر کشورها که برای این بیماری مفید است وارد کشور شود. چرا که اعتباری به واکسن های انگلیس و آمریکایی نیست این دو کشور خودشان منفول شده در خصوص کرونا هستند،همچنین باید نحوه ساخت واکسن کرونای ایرانی نیز همچنان پیگیری شود البته در کنار واردات واکسن کرونای دیگر کشورها.