معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به همت خیرین سلامت بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی شامل ونتیلاتور پرتابل، تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی خریداری شده است.

عطاالله حیدری ، در خصوص اقدامات و عملکرد معاونت غذا و داروی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، اظهار کرد: در راستای مقابله با بیماری کرونا، ۴۱۴ مورد بازرسی از سطح داروخانه‌ها صورت گرفته است که از این تعداد ۹۷ مورد بازرسی از شرکت های توزیع و پخش تجهیزات پزشکی و ۲۵۰ مورد سهمیه‌های اقلام تجهیزات پزشکی از سازمان غذا و دارو پیگیری شده است.

وی به برگزاری پنج جلسه آموزشی در خصوص پیشگیری از کرونا گریزی زد و گفت: تاکنون در ۱۵ برنامه تلویزیونی و در ۲ برنامه رادیویی صدا و سیما جهت تشریح اقدامات این معاونت و ذکر تجهیزات و اقلام دارویی و پزشکی شرکت کرده‌ایم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: تاکنون ۴۷۶ مورد بازرسی از کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی در استان صورت گرفته است. 

وی با اشاره به برگزاری ۲۸ مورد از جلسات درون بخشی این معاونت افزود: تاکنون ۱۸ مورد از مطالب آموزشی در گروه های اینترنتی ارسال شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تغییر کاربری چهار کارخانه برای تولید مواد ضد عفونی کننده در مدت زمان یاد شده خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵ مورد پروانه مجوز برای کارگاه‌های تولید ماسک صادر شده است.

دکتر حیدری با اشاره به  پیگیری خرید ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ لیتر الکل و تحویل به شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی کننده دست، ادامه داد: ۴۳ هزار و ۸۵۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده ۱۰۰ سی سی در سطح استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۴۰۱ لیتر مواد ضدعفونی کننده ۲۵۰ سی سی و ۱۲ هزارو ۷۳۴ لیتر مواد ضد عفونی کننده ۴۰۰ سی سی در سطح استان توزیع شده است.

طبق اظهارات این مقام مسئول، ۳۴۳ هزار و ۵۱۵ لیتر ۴۵۰ سی سی، ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار لیتر ۵۰۰ سی سی، ۱۵ هزار و ۵۹۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده ۶۰۰ سی سی و ۸۲۵ لیتر مواد ضدعفونی کننده ۴ لیتری در سطح استان توزیع شده است.

 حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مبلغی بالغ بر ۵۳۰ میلیون ریال از سوی خیرین برای تأمین داروی بیماران کرونایی اهدا شده است.

وی با اشاره به خرید تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین و تحویل به معاونت درمان اضافه کرد: این اقلام  شامل ۱۰ دستگاه  ونتیلاتور پرتابل، ۱۹ دستگاه تب سنج لیزی، ۱۱۲ دستگاه پالس اکسی متر و ۵۰  تخت تاشو بیمارستان صحرایی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تعداد ۱۱ هزار و ۹۰۰ مورد اقلام محافظتی همچون ماسک و دستکش از محل خیرین خریداری شده است، افزود: ۶ مورد کارتریج هموپرفیوژن به ارزش ۵۸۰ میلیون ریال توسط خیرین خریداری و به بیمارستان توحید تحویل داده شد.

 حیدری با اشاره به  بررسی ۱۳۵ مورد از مواد ضد عفونی کننده موجود در سطح عرضه توسط آزمایشگاه معاونت غذا و دارو، اظهار کرد: برابر درخواست مراکز درمانی اقلام حفاظتی برای بیمارستان‌ها تأمین و توزیع شده است.

وی از تهیه ۲ میلیون عدد انواع ماسک N۹۵ و ۳ لایه برای مراکز درمانی و ۲ میلیون عدد برای داروخانه های استان خبر داد و گفت: تهیه دستکش از انواع مختلف جهت مراکز درمانی، معاونت بهداشتی و ماسک سه لایه برای بهداری سپاه از دیگر اقدامات این حوزه است.

 حیدری در پایان از تهیه و توزیع ماسک، دستکش و شیلد جهت معاونت آموزشی و دانشکده ها و اهدای ماسک به کلینیک ویژه خبر داد.