معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن ابراز نگرانی از افزایش سفرها به هرمزگان از اعمال برخی محدودیت های کرونایی جدید در استان خبر داد.

دکتر محمود حسین پور صبح امروز(۲۶ دی ماه) در بازدید از بندر شهید حقانی بندرعباس، با اعلام این خبر گفت: در حالی که شرایط و وضعیت صعودی بیماری کرونا در استان در چند هفته اخیر رو به کاهش است، متاسفانه برخی از هموطنان با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب استان ، علی رغم تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر پرهیز از سفر تفریحی ، راهی سفر به جنوب کشور از جمله هرمزگان و به ویژه جزایر این استان شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از استان‌ها و شهرهای کشور در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند و محدودیت ها نیز در این استان‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: مسئولان وزارت بهداشت تأکید دارند برای تثبیت شرایط و ادامه روند بهبود اوضاع بهترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه سفر به سایر استانها از سوی هموطنان است؛ لذا هرگونه عادی‌انگاری در این شرایط می‌تواند پاشنه آشیل سیر صعودی ابتلا در سراسر کشورمان و خیز دوباره بیماری باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: تیمهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با استقرار در بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر پهل از مسافرانی که قصد ورود به جزایر قشم و هرمز دارند تست تشخیص سریع کووید انجام می‌دهند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا مثبت کرونا، مورد شناسایی شده و همراهان آنان به استان مبداء بازگشت داده می شوند.

وی افزود: این اقدام در جهت حفظ سلامتی مسافرین و ساکنین استان و به ویژه ساکنین جزیره قشم و هرمز صورت میگیرد و از همه هم وطنان خواست با توجه به شرایط بحرانی و متزلزل استان هرمزگان از انجام سفر تفریحی جدا خودداری کنند.