نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راه‌اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس‌آباد مغان سبب خارج شدن استان از بن‌بست ریلی می‌شود.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل از طرف جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافقنامه راه‌اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.


وی خاطرنشان کرد: این بارانداز و مرکز لجستیک فوائد زیادی برای اردبیل دارد به طوری که اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان برای صادرات کالا و تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان از جمله این فواید است.


امام جمعه اردبیل همچنین به توجیه‌دار شدن ایجاد مناطق آزاد و توجیه‌دار شدن راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز اشاره کرد و گفت: فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان از دیگر فواید اجرای این بارانداز در اردبیل است که مسؤلان استانی مصمم هستند مراحل تملک و طراحی را امسال به اتمام و احداث آن را در سال ۱۳۹۹ به انجام برسانند.


امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکاست، گفت: ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی بی‌اعتبار آمریکا و غرب است که سال‌ها خسارت آن را پرداخت خواهند کرد.
عاملی با اشاره به روحیه نژادپرستی ترامپ در چهار سال گذشته اظهار کرد: تنها زورگوئی ترامپ شامل کشورهای عربی و شاهان بی‌لیاقت آنها بود که ذلیلانه این کشورها را در تور سازش با اسرائیل به دام انداخت.


امام جمعه اردبیل سرافکندگی ترامپ را در پایان دوره ریاست جمهوری و خروج او از در پشتی کاخ سفید یادآور شد و بیان کرد: اینکه دنیا به عینه مشاهده کرد که ترامپ همچون یک دزد از کاخ سفید خارج شد بزرگترین ننگ برای دموکراسی طوفان‌زده آمریکاست.


عاملی افزود: حرکت چهارساله ترامپ بزرگترین ضربه را به حزب جمهوری‌خواه آمریکا وارد کرد چرا که در این چهار سال او با انواع ظلم و تعدی سعی کرد تا حقوق انسان‌ها را زیرپا بگذارد.
وی ترامپ را فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا دانست و گفت: در تاریخ آمریکا ترامپ بزرگترین نژادپرست معرفی شد به طوری که با تندروی کامل نژادپرستی را در قرن جدید احیا کرد.


عاملی عفت را گوهر باارزش و حجب و حیا را زیبنده زن مسلمان توصیف کرد و گفت: براساس فطرت بشری حفظ حجاب و عفاف لازمه حیات و زندگی است و زن مسلمان باید از این آراستگی شایسته بهره‌مند شود.