روزگذشته رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی بوده و حتما به قیمت قبل باز خواهند گشت.در بحث مرغ، آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار برای دو ماه آتی، جوجه‌ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه برای واحد‌های تولیدی است، اما پیش‌بینی انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی، کمتر از ۱۳۰ میلیون است. مقرر شده با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، واحد‌های تولیدی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه را در برنامه داشته باشند.

مونا رمضانپور/ رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره علت گرانی مرغ هم افزود: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت مرغ صادر نشده,، اما بارندگی‌های زیاد در سطح کشور که حمل و نقل را دچار مشکل کرده و مشکلی که در میدان بعثت تهران در خصوص گوشت ماهی رخ داد، می‌تواند از دلایل افزایش قیمت باشد که امیدواریم به زودی قیمت‌ها به قیمت قبلی بازگردد.اگر تا دو روز آینده قیمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون‌شک ورود خواهیم کرد و علاوه بر این که در بازار جمع آوری نخواهیم داشت از ذخایر هم استفاده خواهیم کرد تا قیمت را پایین بیاوریم.

ناصر نبی‌پور،کارشناس صنعت مرغ: مرغ را چند نرخی نکنید

ناصر نبی‌پور،کارشناس صنعت مرغ در خصوص افزایش قمیت مرغ در بازار به خبرنگار ما گفت: پیش بینی می شود که قیمت گذاری دستوری باعث میشود که مرغداران سرمایه گذاری های خود را از این صنعت خارج کنند چرا که اگر سرمایه خود را دربانک بگذارند سود بیشتری خواهندبود تا در صنعت مرغداری.

این کارشناس صنعت مرغ در ادامه افزود: اگر قیمت مرغ را براساس عرضه و تقاضا تعیین کنند قیمت مرغ ۵۰ تومان افزایش پیدا می کرد درصورتی که قیمتگذاری آزاد باشد اما با این قیمت گذاری دستوری بازار بپمرغ برهم ریخته تر خواهد شد.

وی در باره فرار سرمایه گذاران صنعت مرغداری افزود: سرمایه گذاری در این صنعت با توجه به مشکلات اقتصادی دیگر نخواهد شد بنابراین کارگران بیشتری بیکارخواهند شد در همه جای دنیا اگر توجه کنید می بینید به کشاورزان و دامدارن سوپسیت می دهند حتی دولت آمریکا هم به کشاورزانش سوپسیت می دهد اما در ایارن علیه کشاورز و دامدار عمل می کنند.

ناصر نبی پور در ادامه اظهارداشت: دولت می گوید ۸۰ تا ۱۰۰ درصد مواد دامی را به  مرغدار با قیمت پایین می دهد اما مرغدار بیشتر دانه هایش را با قیمت آزاد تهیه می شود همین دو نرخی کردن ها در بازار باعث فراز و نشیب های قیمتی می شود

این کارشناس در پایان بیان کرد:اقای دولتی ها ارز ۴۲۰۰ را ندهید مرغدار آزاد تهیه کند بگذارید قیمت گذاری ها آزاد شود پ تا اینب ازار به ثبات برسد.

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی:قیمت گذاری دستوری، نابودی صنعت مرغداری

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره افزایش قیمت مرغ در بازار به خبرنگار ما گفت:روز گذشته مجلس طرحی را برای مرغ فروشان داده است که باید دید درروزهای آینده چه اتفاقی قرار است رخ دهد. قیمت ها باید با توجه به سود تولید کننده و قیمت تمام شده باشد اینکه با بگیر و ببند اتفاقی رخ نخواهد داد.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان ردباره قیمت گذاری دستوری بیان کرد: قیمت گذاری دستوری راهکار مناسبی برای این صنعت نیست چرا که کسی که نشست پشت میز نمی تواند قیمت تمام شده مرغ را تخمین بزند و قیمت گذاری کند اگر قرار است قیمت گذاری صورت گیرد بهتر از در مرغداری صورت گیرد نه پشت میز، قیمت گذاری دستوری نه تنها بازار را برهم می ریزد بلکه باعث نابودی هم خواهد شد.