رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منشأ و نوع واکسن وارداتی خارجی باید مشخص باشد، گفت: مسئولان نخستین تزریق کنندگان واکسن کرونا باشند.

حسین‌علی شهریاری امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه در جریان بازدید ازپروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی و پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، اظهار کرد: در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، واردات واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه مخصوصا واکسن فایزر ممنوع است، اما اگر واکسن قابل اعتمادی در سایر کشورها بود مجوز ورود به کشور را خواهد داشت که مسئولیت این کار بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و درمان است.

وی به پرداخت ۵۲ میلیون دلار برای واردات ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: قرار است واکسن کرونا طبق برنامه ریزی های بعمل آمده تا پایان بهمن ماه به کشور وارد شود.

شهریاری تاکید کرد: منشاء و نوع واکسن وارداتی خارجی باید مشخص باشد و به هیچوجه از واکسن فایزر و مشابه آن استفاده نشود چرا که بسیاری از این نوع واکسن‌ها به دلیل اینکه فازهای بالینی خود را بطور کامل طی نکردند تلفات زیادی داشته اند.

وی تصریح کرد: به منظور اعتمادسازی و اطمینان از عدم وجود عوارض واکسن خارجی، مسئولان باید نخستین تزریق‌کنندگان واکسن باشند و چنانچه واکسن وارداتی خارجی عوارضی نداشت برای استفاده به مردم توصیه شود.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه با اشاره به مشارکت قابل توجه خیرین در حوزه سلامت، گفت: خیرین کشور از ۱۲ سال قبل تاکنون بالغ ‌بر ۸ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های مختلف اعم از ساخت بیمارستان، خانه بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه و… مشارکت کردند که رقم قابل توجهی است و بسیاری از مراکز درمانی بزرگ کشور توسط خیرین احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: خوشبختانه کمک‌های خیرین برای حوزه بهداشت و درمان ادامه دارد و در سال های گذشته نیز بیمارستان‌های بزرگی نظیر بیمارستان نمازی شیراز، حضرت رسول(ص) تهران، فیروزگر و… به صورت وقفی و عام‌المنفعه بوده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز گفت: در حوزه تامین زیرساخت‌های درمانی در شهرستان های ساوه و زرندیه کوتاهی شده است و با گذشت افزون بر ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز یک بیمارستان دولتی در ساوه احداث نشده و تنها بیمارستان دولتی شهرستان قبل از انقلاب احداث شده است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی با اشاره به احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در ساوه گفت: در بودجه سال جاری تنها چهار میلیارد تومان برای احداث این بیمارستان تخصیص یافته که بسیار ناچیز است و روند اجرای این پروژه را کندتر خواهد کرد.

وی بیان کرد: مشارکت خیرین برای تکمیل این بیمارستان ضرورت دارد و هم اکنون افزون بر ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیرین برای احداث پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه هزینه شده است.