مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، با اشاره به اینکه برآورده اولیه برای خرید ۱۰۰۰عدد گوشی هوشمند به اعتبار ۲ میلیارد تومان نیاز است، گفت: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید لوازم تحریر به دانش آموزان تحت حمایت نیاز داریم.

محمد رسول شیخی زاده امروز(۲۶ شهریور) در برنامه شور عاطفه ها و پایگاه جمع آوری کمک برای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان کردستان، اظهار کرد: جشن عاطفه ها امسال از ۲۲ شهریورماه تا ۱۱مهرماه سال جاری همزمان در سراسر کشور برای تامین مایحتاج تحصیلی ۱۵ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها امسال با عنوان شور عاطفه‌ها نام‌گذاری شده است، افزود: در این جشن تلاش می‌کنیم تا با کمک خیران نسبت به تأمین لوازم‌تحریر و پوشاک دانش آموزان و دانشجویان نیازمند اقدام کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، با اشاره به نیاز دانش آموزان تحت حمایت، بیان کرد: لوازم تحریر، پوشاک و به واسطه شیوع ویروس کرونا لزوم آموزش های مجازی به گوشی هوشمند و تبلت نیاز ویژه دانش آموزان است که هزینه های خانواده ها رو بالا برده است.

شیخی زاده ذکر کرد: این برنامه به صورت نمادین در مرکز تمام شهرستان ها در پایگاه جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی برگزار می‌شود همچنین در کنار این پایگاه‌ها ادارات کمیته امداد در سطح استان آمادگی کمک به نیازمندان را دارند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری برای مشارکت در شور عاطفه‌ها در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: به واسطه ویروس منحوس کرونا ضروری است مردم فاصله اجتماعی را رعایت کنند لذا روش های نوین جمع آوری را تدارک دیده‌ایم که خیرین می توانند از طریق گوشی های همراه اپلیکیشن های سکه، سنا و بله در شور عاطفه ها شرکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، تصریح کرد: پرداخت از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۴۷۳ و همچنین شماره‌گیری کد دستور #۰۸۷۸۸۷۷ از روش‌های نوین و سریع دیگر مشارکت در شور عاطفه‌ها است.

شیخی زاده از خیرین استان درخواست کرد همچون گذشته که برنامه‌های محرومین و نیازمندان را همراهی کرده‌اند در این شور عاطفه ها به صورت نقدی کمک کنند که بتوانیم برای دانش آموزان گوشی هوشمند و تبلت خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه برآورده اولیه برای خرید هزار عدد گوشی هوشمند به اعتبار ۲ میلیارد تومان نیاز است، افزود: دو میلیارد و ۵۰۰ تومان برای خرید لوازم تحریر به دانش آموزان تحت حمایت نیاز داریم که امیدواریم با کمک خیرین استان در جشن شور عاطفه بتوانیم نیاز دانش آموزان را تامین کنیم.

حمشت اله صیدی، شهردار سنندج نیز در این برنامه اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا لازم است همه ما برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف و آسیب دیده به عنوان یک رسالت اجتماعی و مذهبی به همنوعان خود کمک کنیم امیدواریم بتوانیم در این امر با جمع آوری کمک ها نقش خود را ایفا کنیم.

وی از هم استانی ها و خیرین درخواست کرد همچون گذشته پای کار بیایند که بخشی از نیاز این افراد به ویژه کمک به دانش آموزان در تامین گوشی هوشمند برای آموزش مجازی را برآورد کنیم.

امیر هوشنگ حیدریان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان، با اشاره به اقدام خیرین در راستای کمک به نیازمندان استان، گفت: یکی از آموزه های دینی در مملکت اسلامی کمک به نیازمندان است که خوشبختانه ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی در هر کجایی که نیاز بوده به محرومین کمک کرده اند لذا مردم استان نیز در این امر خدا پسندانه همواره یاری گر به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان شتافتند.