مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بازی در اروپا را رویای چندین ساله خود دانست.

مهدی طارمی،  مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در تیم پورتو در فصل جاری درخشش خوبی داشته است و توانسته به عنوان بهترین بازیکن ماه در لیگ انتخاب شود.

این بازیکن ایرانی درباره حضور در پورتو و عملکرد خوب در این تیم گفت: من پیشنهادهایی از بنفیکا و اسپورتینگ داشتم، اما پورتو را انتخاب کردم زیرا آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند و مشهورتر از بنفیکا در ایران هستند. بیشتر طرفدارانی که با آنها صحبت کردم گفتند که به پورتو بروم و اولویت من نیز وقتی فصل گذشته تمام شده بود حضور در یک تیم مطرح بود که به آن رسیدم. من در ریوآوه و لیگ یکی از بهترین گلزنان بودم، فکر می کردم اگر به پورتو بیایم حتی می توانم عملکرد بهتری نسبت به ریوآوه داشته باشم ، زیرا فرصت های بیشتری خواهم داشت. این تیم قهرمان است ، در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند ، برنده عناوین قهرمانی می شود و به همین خاطر این رویای من بود.

طارمی ۲۸ ساله در ۲۷ بازی توانسته است ۱۲ گل به ثمر برساند. وی پس از حضوری کوتاه در قطر ، در فصل ۲۰۱۹/۲۰ برای ریوآوه بازی کرد.  در همین رابطه طارمی گفت: من همیشه به بازی در اروپا فکر می کردم. می توانستم زودتر بیایم، اما با مشکلاتی روبرو شدم و آرزویم برآورده نشد. رویای من همیشه اروپا بود. وقتی در قطر بودم ، بعد از جام جهانی ۲۰۱۸، پیشنهادهای زیادی داشتم بعداً، وقتی بازیکن آزاد شدم، اجازه ندادند اما می خواستم شانس خودم را امتحان کنم و پیشرفت کنم .  برای بازیکنان ایرانی بسیار دشوار است که زودتر کشور را ترک کنند.  من به تیم  ریو آوه رفتم ، یک فصل عالی را پشت سر گذاشتم و وقتی آنجا بودم ، با خودم گفتم: اینجا می توانم بهترین باشم و تصمیم به حضور در پورتو گرفتم.

مهاجم ایرانی در پایان گفت: ما برخی امتیازات را از دست دادیم زیرا حضور همزمان در بسیاری از مسابقات دشوار بود، اما من معتقدم در آینده به جایگاه خود خواهیم رسید.