مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: هفت تا ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در اسفندماه افتتاح می‌شود.

«مهدی هدایت» با اشاره به تعیین تکلیف تمام زیرساخت‌ها در شهر جدید پردیس همزمان با شروع عملیات اجرایی مترو تهران – پردیس،  افزود: آب، فاضلاب و مترو از زیرساخت های اصلی است که همگی در پردیس تعیین تکلیف شده اند. در این خصوص، آب از طریق تونل هایی که قرارگاه خاتم در حال کار بر روی آنها است به پردیس منتقل خواهد شد و با انجام این پروژه در دراز مدت و با در نظر گرفتن افق جمعیتی پردیس که ۶۰۰ هزار نفر است، در این زمینه هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نرخ بالای رشد جمعیت در پردیس افزود: برای اینکه بتوانیم فاضلاب فازهای ۸، ۹، ۱۱ و ۵ را تصفیه کنیم نیازمند تعیین تکلیف پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس بودیم. به این منظور دو سال تلاش کردیم تا مجوز محیط زیست را اخذ و پیمانکار را انتخاب و فعال کنیم که این اقدامات انجام شده است. عملیات اجرایی این تصفیه خانه با اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در اسفندماه سال امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد و به این ترییب دیگر هیچ پروژه تعیین تکلیف نشده زیرساختی در سطح کلان در پردیس نداریم. این گفته ها باعث شد تا مصاحبه ای با نماینده مجلس داشته باشیم.

امکان ندارد مسکن مهر به این سرعت تکمیل شود

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس درخصوص ساخت ۱۰ هزار مسکن ملی تا پایان سال به خبرنگار ما گفت: روند ساخت مسکن به این سرعت امکان پذیر نخواهد بود ، کسی که این صحبت را کرده اگر تا پایان سال این ۱۰ هزار مسکن ملی افتتاح نشد از مردم عذرخواهی کند بابت اشتباهی که کرده است.

وی در ادامه افزود: در زمان اخوندی به مدت ۷ سال ساخت مسکن ملی به تعویق افتاد و این امر باعث شده تا قیمت مسکن روزانه افزایش پیدا کند و این هم مانند وعده های دیگر که دلار ۳ هزارتومان می ماند و پراید همان ۲۰ تومن می شود است مگر توانستند مقابل این گرانی ها ایستادگی کنند که الان وعده ساخت مسکن ملی را به مردم می دهند.

اسلامی تلاشش را کرده اما ۷ سال را نمی توان جبران کرد

این عضو کمیسیون عمران مجلس درباره اینکه دولت نمی تواند تا پایان عمر خودش هم مسکن ملی را تحویل دهد اظهارداشت: البته باید به این موضوع هم توجه داشت که اسلامی ومعاونینش تمام تلاششان را برای اینکه مسکن ملی را به درستی به پایان برسانند انجام می دهد اما اینکه مسکن ملی تا پایان امسال یا اصلا تا پایان دولت به اتمام برسد یک اتفاقی است که امکان ندارد رخ دهد. ساخت مسکن حداقل ۲ سال زمان می برد و به این دولت فکر نکنم اتمامش برسد

وی در پایان بیان کرد: دولت تمام تلاشش را هم انجامدهد برای اینکه این ۷ سال را جبران کند بازهمنمی تواند قیمت افسار گسیخته بازار مسکن را کنترل کند.