سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: ما برای کسب سهمیه المپیک ‌می‌جنگیدیم و در ۴ وزن شانس داشتیم که متاسفانه مسابقات جهانی لغو شد.

علیرضا استکی ، درباره کم شدن شانس کسب سهمیه المپیک بوکسورهای ایران به دلیل لغو مسابقات جهانی در پاریس، توضیح داد: یک واقعیت خیلی محض بود که ما چراغ خاموش و آهسته در حال آماده کردن تیم ملی بودیم. ۷ تا ۸ اردو پشت سر هم گذاشتیم تا در مسابقات انتخابی جهانی پر قدرت شرکت کنیم و اگر بهانه می‌خواستیم همین ویروس کرونا بهترین بهانه بود.

او افزود: بنده و فدراسیون با وجود شرایط سخت حاکم جنگیدیم تا تیم را آماده کنیم. بوکسورها را تمرین دادیم و اردوها ادامه یافت. دو مرحله مسابقه‌های انتخابی برگزار کردم و همه سختی‌ها را کشیدیم تا نفرات تیم را فیکس کرده و بعد از عید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کرده و کسب سهمیه کنیم که متاسفانه این تصمیم روز گذشته به ما اعلام شد.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران، درباره شانس‌های کسب سهمیه ایران در مسابقات جهانی گفت: صادقانه می‌گویم که به چهار وزن خودمان ایمان داشتیم. به موفقیت اوزان ۵۲، ۶۳، ۶۹ و ۸۱ کیلوگرم ایمان داشتیم و در ۹۱ کیلوگرم هم ابتدا ناامید بودم اما بعدا با توجه به تلاش، انگیزه و تلاش نفرات امیدوار شدم. متاسفانه قسمت نشد در فرانسه به میدان برویم و دیروز این خبر تلخ را به ما اعلام کردند. 

او اظهار کرد: این تصمیمات واقعا ضربه می‌زند. در مجموع خوشبختانه این کرونا به تیم ما لطمه جانی نزد، اما فشار زیادی به تیم آورد و الان هم کاملا به ضرر ما شد.

استکی در پاسخ به این سوال که اکنون برنامه‌های تیم ملی چگونه پیش خواهد رفت؟ اظهار کرد: ما قطعا باید یک تیم ملی خوب با نفرات قابل قبول داشته باشیم چون سه چهار ماه دیگر المپیک هم تمام می‌شود و برای مسابقات بعدی نباید دست خالی باشیم. مجبوریم تیم ملی خوبی از دل همین لیگ جمع کنیم، البته با این تفاوت خاص که دیگر برای اردیبهشت و خرداد آماده نمی‌شویم، مستقیم آماده مرداد ماه می‌شویم. 

او گفت: اگر مسابقات اردن و قهرمانی جهان برای توزیع سهمیه‌ها در نظر گرفته شوند، نفراتی چون امید احمدی‌صفا و اشکان رضایی چون در جدول شانس مجدد رقابت‌های اردن بودند شانس کسب سهمیه المپیک دارند. روزبهانی هم به خاطر بازی‌های خوبش در جهانی همگی شانس دارد. البته باید دید چه تصمیمی اتحاذ می‌شود.

استکی درباره برگزاری مجدد مسابقات لیگ برتر بوکس نیز گفت: از خرداد ۹۸ که من وارد فدراسیون شدم، شاهد کارهایی هستم که اتفاق‌های خوبی است و فکر می‌کنم اگر در دوره بعدی خود ثوری باشد نتیجه خواهد داد و اگر شخص دیگری هم باشد تاثیرات این اقدامات را خواهد دید. 

او افزود: با استفاده از مربیانی چون مهدی‌پور در رده جونان‌ کار نسبتا خوبی انجام شده و لیگ هم نقطه عطف این دوره ریاست فدراسیون است. به هر حال الان تیم‌هایی آمده‌ و هزینه‌هایی انجام داده‌اند که برای بوکسورها در شب عید کمک کننده خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بوکس در پایان، در پاسخ این سوال که آیا مسابقاتی وجود دارد که بتوان با شرکت در آن‌ها رنک بوکسورهای ایران بالاتر بیاید؟ تسریع کرد: متاسفانه مسابقات رسمی نیست و اگر رقابت‌های اردن را حساب کنند ما شانس داریم.