رییس فدراسیون تکواندوی بلغارستان بر جایگاه ویژه ایران در تکواندوی جهان تاکید کرد و خواستار استفاده از تجربیات رییس فدراسیون تکواندو شد.

اسلاوی بینف، درباره حضور در ایران و درخواست اردوی مشترک با تیم ملی تکواندوی ایران، گفت: ایران تیم بسیار خوبی است و همیشه جزو یکی از ۳ تیم برتر جهان بوده است. هدف ما موفقیت در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره اروپا است و برگزاری اردوی مشترک با ایران کمک زیادی به ما در این راه خواهد کرد. خواستیم از تجربه بالای تیم ایران استفاده کنیم.

او افزود: شخصا نیز به ایران آمدم تا از تجربه پولادگر در ریاست فدراسیون تکواندو استفاده کنم. قطعا اردوی مشترک با ایران و هم‌چنین حضور تیم ایران در اردوی مشترک در کشور بلغارستان و تورنمنت بشیار مثمر ثمر خواهد بود.

رییس فدراسیون تکواندوی بلغارستان با تاکید بر جایگاه فنی مربیان ایران در جهان، گفت: ایران علاوه بر ورزشکاران درجه یک از مربیان خوب نیز بهره می‌برد. نفراتی مثل آقای حسن ذوالقدری مدیر فنی تیم ما که فرزندش نیز سرمربی تیم ملی بلغارستان است.

بینف درباره میزبانی بلغارستان از رقابت‌های بین المللی، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم رقابت‌های مختلف تکواندو را میزبانی کنیم. ما حمایت خوبی از دولت و وزارت ورزش بلغارستان در این مسیر داریم. باید تلاش کنیم تا تکواندوی کشورمان را به سمت موفقیت‌های بزرگ ببریم و میزبانی مسابقات تاثیر زیادی در این مسیر خواهد داشت.‌ می‌دانیم این میزبانی‌ها ریسک دارد اما به دنبال پیشرفت تکواندو هستیم.

نایب رییس اتحادیه تکواندوی اروپا، با بیان این که همکاری نزدیک با ایران تاثیر زیادی در رشد تکواندوی بلغارستان خواهد داشت، گفت: از ایران به‌خاطر میزبانی خوب تشکر می‌کنم. می‌دانید درباره ایران نظر مثبتی دارم و این را در جلسات مختلف بیان کرده‌ام.