پیشکسوت فوتبال تبریز می‌گوید شناخت خطیبی از فوتبال این شهر و تیم تراکتور می‌تواتد کمک شایانی برای بازگشت سرخ‌پوشان تبریزی به کورس قهرمانی کند.

پس از حواشی مختلف و قبول نکردن بار فنی تراکتور در نیم‌فصل دوم توسط مسعود شجاعی، مدیران تراکتور تصمیم گرفتند رسول خطیبی، سرمربی نیم‌فصل نخست آلومینیوم اراک را به عنوان سرمربی خود معرفی کنند.

کاظم محمودی، پیشکسوت فوتبال تبریز درباره این انتخاب گفت: انتخاب خطیبی، انتخابی خوب و شاید حتی بهترین گزینه برای نیمکت تراکتور بود. او نتایج خوبی را در نیم‌فصل اول با آلومینیوم تازه صعود کرده کسب کرد و هم‌چنین شناخت خوبی هم نسبت به فوتبال آذربایجان و تراکتور دارد. این می‌تواند مهم‌ترین نکته موفقیت او در تبریز باشد.

او ادامه داد: تبریز پتانسیل زیادی در داشتن مربی‌های خوب و حرفه‌ای دارد و استفاده تیم‌های تبریزی مثل تراکتور و ماشین از مربیان بومی، می‌تواند بهتر باشد و به موفقیت آن‌ها کمک کند. البته من استفاده از مربیان غیربومی را نفی نمی‌کنم اما وقتی استان مربیان باکیفیت بومی دارد، چرا باید از مربی خارجی استفاده شود.

این پیشکسوت تراکتور درباره عملکرد این تیم در پایان نیم‌ فصل گفت: تراکتور جایگاه واقعی‌اش را در جدول ندارد. کمی فاصله امتیازی با صدر جدول زیاد شده و این کار خطیبی و تراکتور را سخت می‌کند اما تغییرات در کادر فنی می‌تواند به نفع تیم‌ باشد. شناخت خطیبی از تراکتور و تقویت تیم در نقل و انتقالات می‌تواند تراکتور را آماده برای لیگ قهرمانان و بازگشت به کورس قهرمانی کند.

محمودی درباره نیاز به تقویت تراکتور در نیم‌فصل دوم گفت: تراکتور به یک دفاع وسط و یک مهاجم نوک نیاز دارد. عباس‌زاده تنها مهاجم هدف تراکتور است و او به یک رقیب برای پیشرفت نیاز دارد. هم‌چنین تراکتور مشکلاتی را در فاز دفاعی دارد و به نظر من یکی از نیازهای تیم در خط دفاع، داشتن یک دفاع وسط شش دانگ و مطمئن است.