مردم زنجان در ماه محرم نشان دادند که ولایت‌مدار بوده و یوم‌العباس با همه عظمتش با ابتکاری جدید و توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه نشانه این ارادت بود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۸ شهریورماه) و در اولین نماز جمعه زنجان در سال ۱۳۹۹، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا و بروز مشکلات در این رابطه، اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور از آغاز سال تاکنون، نماز جمعه در زنجان و بسیاری از شهرهایی که با شرایط دشوار بیماری مواجه بودند برپا نشده بود؛ ولی با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تدوین و ابلاغ آن، امروز اولین نماز جمعه سال در شهر زنجان به شکلی باشکوه برگزار شد.

وی، با بیان اینکه مردم زنجان از ابتدای مواجه با ویروس منحوس کرونا در کشور، عملکرد نسبتا خوبی در رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغی داشتند، افزود: عزاداران حسینی در زنجان، در ماه محرم ثابت کردند که مقید به پروتکل‌های بهداشتی هستند و نمونه بارز آن را در یوم‌العباس مشاهده کردیم.

خطیب نماز جمعه زنجان ادامه داد: در رفع فتنه‌های ۹۶ و ۹۸ زنجان گام‌های اول را برداشت و در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم از جمله یوم‌العباس نیز الگوی کشور شد.

آیت‌الله  خاتمی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم در زنجان بسیار بالا بود و مردم نشان دادند که به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب در مقابل نگرانی‌ها نیز اجازه نمی‌دهند، مشکلاتی به‌وجود آید، یادآور شد: زنجانی‌ها در سنوات گذشته نیز، وفاداری خود به نظام را ثابت کرده بودند و در این برهه زمانی نیز، بار دیگر بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: حمله ددمنشانه صدام دیوانه با حضور به موقع مردم خنثی شد. دشمن تصور می‌کرد مردم مجبور به عقب‌نشینی بوده و می‌توانند قدرت خود را مجددا در ایران تثبت ‌کنند اما به اهداف خود نرسیدند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: تقدیم ۲۰۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده عظمت حضور مردم در این دوران است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه رزمایش ذوالفقار پیام مهمی داشت و ثابت کرد همان‌گونه که در ۴۰ پیش امام راحل فرمودند نباید ارتش منحل شود و مقام معظم رهبری فرمودند ارتش شجره طیبه است، ارتش در این رزمایش ثابت کرد که ارتش به حقیقت شجره طیبه است.

وی گفت: این رزمایش که با مشارکت نیروی هوایی، یگان پهبادی و زمینی با فن‌آوری‌های پیشرفته برگزار شد، برای کشورهای ذره‌بینی منطقه نیز پیام داشت.