در پي ابلاغ سند چشم انداز بيست ساله كه به حول و قوه الهي و توجهات حضرت بقيه االله ارواح نا فدا خواهد توانست مسيرتوسعه و سازندگي كشور را در جهت هدف هاي والاي جمهوري اسلامي نمايان و مشخص سازد، اينك سياستهاي كلي برنامه چهارم كه نخستين برنامه دوران بيست ساله است برابر اصل 110 قانون اساسي ابلاغ ميگردد.

مونا رمضانپور/  انتظار ميرود چارچوب اين سياستها و نقاط مورد تكيه در آن بتواند به تدوين برنامه ا ي جامع و عملياتي براي دوره پنج ساله

بيانجامد . بيگمان اهتمام و دقت نظر جنابعالي و هيأت محترم دولت و از آن پس مجلس محترم شوراي اسلامي ميتوانند دراين باره نقش تعيين كننده خود را ايفا كنند.

 تأكيد بر اين معنا بدين علت ضرورت مييابد كه برخي از سياستهاي كلي مصرح در برنامه سوم از توجه كافي در تقنين و اجرابرخوردار نگشت. مجمع محترم تشخيص مصلحت و نيز خود دستگاههاي تقنيني و اجرايي ميتوانند اين كمبود را به نحوشايسته اي در اين برنامه برطرف كنند.

این نوشته ها برگرفته از چشم اندازی است که در زمان خاتمی بیان شد و بر این اساس اقتصاددانان اظهارداشتند که اگر این چشم انداز ادامه پیدا می کرد ایران قطب اقتصادی منطقه می شد اما د رحال حاضر درگیر با تحریم ها و یک اقتصاد سوخته.

اگر طبق برنامه ۲۵ ساله حرکت می کردیم الان قطب اقتصادی منطقه بودیم

محمدصادق مشایخ از مبارزین پیشکسوت قبل از انقلاب درخصوص چشم انداز ۲۵ ساله زمان ۷۵ به خبرنگار ما گفت: سال ۷۵ تا ۸۴ دوره ریاست جمهوری خاتمی به لطف خدا تحول تاریخی در کشور رخ داد و تمام جهان با گفت و گوی تمدن ها آشنا شدند در ز آن زمان وقتی این چشم انداز مطرح شد و اگر راه خاتمی ادامه پیدا می کرد ایارن می توانست یکی از قطبهای اقتصادی منطقه باشد اما وقتی در اقتصاد کشوری بمبی منفجر شود و فساد رخ دهد دیگر باید ترکش های بمب را هم تحمل کرد.

وی در ادامه افزود: وقتی در ۸ ساله دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد کارخانه ها را یکی پس از دیگری تعطیل می کنند یا اینکه صنایع را نابود کردیم و با به اوج رساندن بهره بانکی باعث شدیم تا دروازه قاچاق باز شود همه جای دنیا بهره بانکی را به دلیل اینکه ضد اقتصاد و ضد علم است برای صنعت استفاده نمی کنند تازه در ایران که بهره بانکی غیر شرعی و حرام هست در ژاپن صادرات به قدری رشد کرده است تازه سرزمینی زلزله خیز اما مملکت ما که از زمین و آسمان برایش پر نعمت است را با سود بانکی نابود کرده ایم.

این کارشناس اقتصادی مثالی برای نابودی چشم انداز ۲۵ ساله اظهارداشت: به طور مثال ما نیشکر هفت تپه را داشتیم با داشتن ۲۰ میلیارد دلار سرمایه که به راحتی در زمان احمدی نژاد نابودش کردیم برنامه ۲۵ سال در دنیا چیزی نیست که ژاپن برنامه ۱۰۰ ساله طراحی می کند و همه رییس های بعدش هم باید از آن تبعیت کنند اما در ایارن کودتای اقتصادی که احمدی نژاد انجام داد برنامه ۲۵ ساله را قرن ها عقب انداخت.

وی در ادامه افزود: احمدی نژاد به جای اینکه به دانشمکندان بها دهد به ارازل بها میداد در ان زمان رفسنجانی گفت که دود نابودی اقتصادی را می بیند درحال حاضر ما در این دود داریم زندگی می کنیم وقتی قرارداد انرژی هسته ای را کاغذ پاره خواند باید فاتح اقتصاد را می خواندیم. دوره بعد احمدی نژاد اقتصاد سوخته اداره می کردند به نظر بنده روحانی توانسته که این اقتصاد سوخته را خوب مدیریت کند.

مدیریت نظامی اعلام امادگی برای جنگ را نوید می دهد

محمدصادق مشایخ در پایان درخصوص اینکه ریاست جمهوری اگر نظامی شود چه اتفاقی رخ خواهد داد بیان کرد: مجلس در حال حاضر نظامی است چه اتفاقی رخ داده که رییس جمهور هم نظامی شود شما بهترین آدم لایق ترین فرد برای مدیریت که نظامی باشد را انتخاب کنید دید دنیا بر این است که ایران اماده جنگ است بنابراین نمی توانید با دنیا ارتباط برقرار کنید دید مردم بر نظامی ها دید مدیریتی نیست ما نیاز به یک مدیر صادق داریم نه مدیری که دید دنیا را علیه ایران بدهد.