درکنار رکورد ابتلای روزانه بیماری کرونا در کشور، شمار فوتیهای روزانه نیز رکورد دیگری را در بخش آمارهای نگران کننده کرونایی به ثبت رساند.

مونا ربیعیان / مقایسه میزان مرگ و میر این بیماری با روزهای گذشته نشان می دهد که تعداد فوتی ها در روز جاری نسبت به روز قبل ۶٫۲ درصد رشد داشته است. درهمین راستا بررسی رشدهای روزانه بیماری کرونا نیز بیانگر روند صعودی این متغیر در ۴روز گذشته بوده است. این روند، آمار جانباختگان مبتلا به این ویروس را در عرض ۴روز بالاتر از مرز ۲۰۰ نفر رسانده و اکنون به مرز ۵۰۰ نفر نیز نزدیک شده است.

به عبارت دیگر روند این بیماری نشان از بستری های بیشتر در روزهای آتی داشته و نیازمند سیاستگزاری های دقیقتری در این خصوص است.

مینومحرز، عضوستاد علمی مبارزه با کرونا: وضعیت در حالت هشدار

مینومحرز، عضوستاد علمی مبارزه با کرونا درخصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور به خبرنگار ما گفت: یکسری بیماران هستند که وضعیت وخیمی ندارند و می شود درمان سرپایی انجام داد را قرار شد در سوله هایی در بیمارستان تعبیر شود برای درمان های سرپایی اما اینکه فعلا در حیاط بیمارستان چنین اتفاقی رخ می دهد فعلا درست است چرا که تعداد بیماران به قدری زیاد شده است که از کنترل خارج شده است به طور مثال روز شنبه در بیمارستان امام خمینی تهران ۴۲۰ بیمار بد حال مراجعه کرده بودند با این حجم از افزایش بیماران بیمارستان ها جایی برای بیماران ندارند.

وی در ادامه از تکرر هشدارها از سوی کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا گفت: بارها گفته می شود که مردم رعایت کنند اما مردم هم از این وضع خسته شده اند اما راهکار فقط لاک دان است ماه رمضان بهترین فرصت برای لاک دان است البته وقتی مساجد باز هستند که کنترل از دست خارج خواهد شد چرا که مسجد یک فضای بسته است تهویه درستی هم ندارد و برگزاری مراسمات باعث انتقال این بیماری می شود.

مینو محرز از وخیم شدن اوضاع بیماری کرونا در کشور گفت: اگر به این رویه باشد این بیماری غیر قابل کنترل خواهد شد، انقدر با رنگ ها در این مدت بازی شده است که در حال حاضر نمی شود رنگی برایش تعریف کرد.

مسعود مردانی, عضو علمی ستاد مبارزه با کرونا: ناقلان کرونا حق الناس برگردن دارند اگر کسی را بیمار کنند

مسعود مردانی, عضو علمی ستاد مبارزه با کرونا درخصوص وضعیت ویروس کرونا در کشور به خبرنگار ما گفت: قبل از عید هشدارها داده شد اما توجهی به آنها نشد در حال حاضر راهی جز تعطیلی نداریم چرا که فاجعه هموار در حال رخ دادن است در صورتی که روزانه تعداد مرگ و میر های کرونایی افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه هشدارهای شیوع کرونا را تکراری خواند و اعلام کردکه مردم در تجمعات حضور پیدا نکنند وبیان کرد: به عنوان یک متخصص عمومی هر تجمعی می تواند باعث انتقال این بیماری شود برگزاری مراسمات در حال حاضر عقلانی نیست و کسی که ناقل است و در این مراسمات حضور داشته باشد و دیگران را بیمار کردن حق الناس بر گردنش است این دیگر در دین است و باید از هرگونه تجمع جلوگیری شود درحال حاضر تختی در بیمارستان ها وجود ندارد.

این عضو علمی ستاد مبارزه با کرونا در پایان از فوق قرمز شدن کلانشهرها گفت: یکی از راه های جلوگیری از طغیان پیش امده لاک دان است چرا که در حال حاضر تهران و برخی دیگر از شهرها رنگ فوق قرمز به خود گرفته اند وضعیت بحرانی دارند

نادر توکلی؛ عضو ستاد مبارزه با کرونا: آمارها نشان می دهد دو هفته بدی را خواهیم داشت

نادر توکلی؛ عضو ستاد مبارزه با کرونا درخصوص وضعیت کرونا در کشور به خبرنگار ما گفت: پیش بینی های ما براساس افزایش یا کاهش بیماران سرپایی است که از ۵ فروردین ماه آمارهای بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است و ده رو بعداز شروع این افزایش بستری ها آغاز شد چرا که درگیریها  در روزهای اول خفیف است و ده روز بعد وضعیت بیمار به شدت بد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مسئله ای که وجود دارد و رصد ها نشان می دهد آینده خوبی در انتظار نخواهیم داشت چرا که در این دو هفته مراجعه کنندگان به شدت بالا رفته است و ضریب انتقال این بیماری نیز افزایش پیدا کرده است با توجه به اینکه در حال حاضر درگیریهای این بیماری خانوادگی شده است.

این عضور ستاد مبارزه با کرونا درخصوص آلودگی کرونا در سراسر کشور گفت: مشکل بزرگ این است که در شرایط فعلی آلودگی در همه جا وجود دارد و باید از هرگونه فعالیت خارج از منزل جلوگیری شود با توجه به اینکه شب های قدر که یکی از مراسمات مقدس است هم با توجه به شرایط موجود به صورت خانوادگی در منزل صورت گیرد چرا که شب های قدر شبهای طولانی است و این تجمعات باعث انتقال بیماری خواهد شد و وضعیت را بیشتر از این بحرانی خواهد کرد.

وی وسایل نقلیه عمومی را ناقلان متحرک خواند و افزود: در حال حاضر کشور لاک دان نیست فقط پرتکل های قرمز در آن رعایت می شود البته بخش خصوصی همکاری لازم را نداشته و وسایل نقلیه عمومی بیشترین انتقال را در کشور داشته است چرا که اگر دو فرد ناقل در یک وسیله نقلیه باشند دیگران را نیز آلوده به بیماری می کنند به طور مثال شما اگر ۲۴ ساعت مراقب باشید اما ۳۰ مین فقط ۳۰ مین ماسک را از صورت خود بردارید میتواند دچار این بیماری شوید باید خیلی مراقبت ها بیشتر شود.

نادر توکلی در پایان اظهارداشت: وضعیت در پیک چهارم مردم این دوره بدتر خواهد شد و مردم باید رعایت کنند و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.