برای اولین بار از زمان شیوع ویروس مهلک کرونا، شمار روزانه مبتلایان در این کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۱۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا، در این کشور ثبت شده که بالاترین آمار ابتلای روزانه به این ویروس در هند است.

حدود شش روز است که هند روزانه بالای ۲۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت می‌کند. 

مونا ربیعیان/ بیماران مبتلا به این گونه در نقاط دیگر دنیا مانند آمریکا، استرالیا، فلسطین اشغالی، سنگاپور و غیره نیز گزارش شده‌اند. نگرانی درباره این گونه، برخی از کشور‌ها از جمله انگلیس را به سوی اعمال محدودیت‌های مسافرتی به هند و از مبدأ این کشور، سوق داده است.

ویروس‌ها همیشه تغییر می‌کنند و ویروسی که موجب بیماری کووید-۱۹ می‌شود، تاکنون چند هزار جهش داشته است، اما تنها چند مورد این جهش‌ها نگرانی بیشتری ایجاد کردند. در خصوص کرونای هندی ویدیوهایی منتشر شده است که مردم دنیا را وحشت زده کرده و دراین خصوص عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت:

ویدیوی مرسوم به کرونای هندی ساختگی بوده است

نادر توکلی عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا درخصوص ویدیویی منتشر شده در فضای مجازی که اعلام شده مربوط به بیماری کرونای هندی است به خبرنگار ما گفت: ویدیویی که مرسوم به ویدویی کرونای هندی است اینچنین نیست و فاجعه به این وسعت نیست و این ویدیو ها متعلق به سال های گذشته و مربوط به یک گاز گرفتگی در یک منطقه از هند بوده و هیچگونه ارتباطی به کرونای هندی ندارد.

وی در ادامه افزود:شدت انتقال بیماری افزایش پیدا کرده است نه اینکه آمار مرگ ومیر چرا که به نظر آمار مرگ ومیر نسبت به پیک سوم کمتر بوده است چرا که با توجه به آمار مبتلایان این ویروس و طبق آمار مراجعین به بیمارستان ها حدود ۱ الی ۵/۱ نفر از مبتلایان به مرگ دچار می شوند و این یعنی از پیک سوم کمتر این بیماری مرگ ومیر داشته است.

نادر توکلی از اینکه چرا پیک چهارم وسعت مرگ ومیر کمتری داشته گفت:به دو دلیل این اتفاق رخ داده آن که طی این مدت مدیریت بیمارستان ها با تجربه تر از قبل عمل می کنند ودوم اینکه به اصطلاح درمان ها منطقی تر انجام می شود.

شدت آلودگی افزایش پیدا کرده

این عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در ادامه افزود:کرونای انگلیسی به دلیل شدت افزایش ابتلا خطرناک است وگرنه جهش یافته تر از کرونای اولیه نیست و این گسترش آلودگی است که باعث ایجاد ترس کرده است. در گذشته وقتی یک نفر به این بیماری مبتلا می شد کمتر کسی را به بیماری مبتلا می کرد اما در حال حاضر یک نفر می تواند تعداد زیادی از افراد را به این بیماری مبتلا کند مشکل اساسی در وسعت آلودگی است نه جهش بیماری . در پیک جدید بیمار زودتر از گذشته متوجه بیماری می شود اما این دلیل مرگ بیمار نیست.