مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از آتش‌سوزی ۸۲ هکتار از مراتع استان خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۴ فقره آتش سوزی در ۸۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان به وقوع پیوست که نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد.

سفندیار خزائی ، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته حدود ۱۷۶ هکتار از مراتع استان در آتش سوخت که در سال جاری با فرهنگسازی صورت گرفته در این زمینه میزان آتس‌شوزی به ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی مراتع  با ۲۸ هکتار وسعت، مربوط به شهرستان کبودراهنگ بوده است، یادآور شد: اقدامات صداوسیما و رسانه‌ها در فرهنگسازی برای کاهش آتش سوزی در مراتع نتیجه بخش بوده است و امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اجرای ۲۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری ۱۰۰۰ هکتار زراعت چوب و ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری در استان همدان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰۰ هکتار جنگل کاری در استان همدان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰۰ هکتار جنگل کاری، ۵۰۰ هکتار بذرکاری و ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری با گونه‌های سازگار در استان صورت گرفت و امسال نیز برنامه داریم ۲۰۰۰ هکتار جنگل کاری انجام گیرد.

خزائی با بیان اینکه یک میلیون اصله نهال در استان تولید شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از کاشت چوب در اراضی مستثنیات است، مردم تقاضای خود برای دریافت نهال را به ادارات منابع طبیعی شهرستانها تحویل دهند.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰۰۰ هکتار نهال‌کاری، ۳۰۰ هکتار زراعت چوب و ۷۰۰ هکتار بذرکاری در عرصه های منابع طبیعی استان همدان انجام شد که ۸۰ درصد نهال‌ها زنده مانی داشته اند که موفقیت خوبی بوده است.