آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق ثبت نام ها شروع شد و در ادامه بر خلاف روزهای گذشته با سیلی از حضور چهره های سیاسی جهت ثبت نام همراه شد تا حوالی ظهر که ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه که برخی او را یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات می دانند وارد ستاد انتخابات کشور شد و ثبت نام کرد.

برخی از این کاندیدهای انتخاباتی در دوره های گذشته اتفاقاتی را رقم زدند که به جای جلب اعتماد مردم آنها را سلب می کند از گم شدن دکل نفتی تا بسته شدن پرونده های آقازاده ها در کشور را می توان در این کاندیدها مشاهده کرد.

کاندیدها از سرمایه های ملی می گویند

فریدون مجلسی؛ دیپلمات سابق ایران در خصوص کاندید های ریاست جمهوری به خبرنگار ما گفت: مشکل اقتصادی کشور مشکل بزرگی است که مسئله تحریم ایجاد کرده و این کاندیدها غالبا حامیان عملی تحریم ها به حساب می آیندو سیاست های بین امللی که منجر به تحریم ایران شده است را همراه دارند درحالی که کشور ما کشوری ثروتمند است و می تواند به خودش متکی باشد چرا که در بخش مملکت ایران یکی از ثروتمندان است و این را نمی توان نادیده گرفت.

وی در ادامه از ثروت ایران گفت: چرا که اگر ایران به خودش متکی باشد می تواند مسائل اقتصادی خودش را حل کند اما درامد ایران نیم بیشترش صرف کارهای خارج از کشور می شود بنابراین ایران با کمبود نقدینگی رو به رو می شود.

نامزدهایی که خودشان تحریم ها را آورده اند

این دیپلمات سابق از کاندیدها بیان کرد: این کاندید هایی که برای ریاست جمهوری امده اند خودشان آورندگان تحریم هستند و از این وضع موجود نیز راضی می باشند تا وقتی که روند اقتصادی به همین گونه باشد در اقتصاد کشور هیچ تغییری نخواهیم دید چرا که این کاندیده ها نه تخصصی در مسائل اقتصادی دارند نه اقتصاد می دانند از لحاظ حقوقی اقتصاد را ساختن مسکن و بساز بفروشی می دانند که اقتصاد یک مملکت ساختمان سازی نیست و وابسته به سیاست است.

وی در ادامه از سیاست های تحریمی گفت: سیاست یعنی اگر تحریم باشیم نمی توانیم مبادله ای با جهان داشته باشیم و اگر بخواهیم تحریم ها برداشته شود باید از دشمنی با برخی از کشورها دست برداریم دشمن باشیم نه اینکه نباشیم اما به زبان نیاوریم و شعار ندهیم این می تواند باعث شود تحریم ها برداشته شود و مشکل مبادلات جهانی صورت گیرد.

وی از اعتماد مردم گفت: کاندید ها نیازی به به جلب اعتماد ندارند چرا که مردم ما مطیع هستند و نیازی نیست تا کاندیده هاتلاشی برای جلب اعتماد کنند.

معجزه های نامزدهای انتخاباتی

فریدون مجلسی از معجزه های کاندیدها گفت: برخی از این کاندیدها در زمانشان دکل نفتی غیب شد که هیچ تردستی نمی تواند این کار را انجام دهد یا بابک زنجانی تولید شد برای اینکه تحریم ها دور زده شود از طرفی هم بعضی ها پرونده آقازاده ها را که در حال بازداشت کردند بودند به یکباره به شکل معجزه آسایی بسته اعلام کردند و دیگر پیگیری نکردند و حالا آماده شده اند برای امدن به ریاست جمهوری تا در اینجا نیز برخی پرونده ها را باز رها کنند شاید هم پرونده تحریم ها را رها کردند.

وی در ادامه از جهانگیری گفت: درمورد جهانگیری باید گفت که شریک روحانی در وعده های انتخاباتی بوده و ۲۴ میلیون رای که روحانی ۴ سال گذشته آورد با قول حل شدن مشکلات بین المللی بوده است و همه جهانگیری را به همان چشم روحانی و قول های داده شده می بینند.

فریدون مجلسی در پایان از تبدیل شدن ریاست جمهوری به یک سرگرمی گفت: درنهایت باید گفت که باید دید که قرار است در این ریاست جمهوری کی با کی رقابت کند و برای برخی ها ریاست جمهوری تبدیل به سرگرمی شده است.