معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرضا، گفت: انتخابات ۱۴۰۰،فصلی جدید برای نوسازی مدیریت کشور و وارد کردن افراد تازه نفس در دستگاه‌های اجرایی است.

مهدی ماهر پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی امور اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان شهرضا با بیان اینکه رسانه‌ها نقشی محوری در ایجاد شور و شوق انتخاباتی دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان عنصر آگاهی بخش جامعه، نقشی تعیین کننده در گرم کردن تنور فضای سیاسی کشور دارند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات پر شور سبب اقتدار داخلی و خارجی ایران می‌شود، گفت: از جنبه داخلی، انتخابات در واقع یک نوسازی در کشور است؛ مردم وارد میدان می‌شوند و در دستگاه‌های اجرایی یک تحول به وجود می‌آید و از نظر وجهه خارجی هم، حضور و مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده اقتدار ملی است.

شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال مأیوس کردن مردم نسبت به نظام هستند

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرضا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شبکه فارسی زبان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند، گفت: این شبکه‌ها به دنبال مأیوس کردن مردم نسبت به نظام هستند و با ایجاد کمپینهای مختلف می‌خواهند مردم در انتخابات مشارکت نکنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران سربازان عرصه خبر در این میدان هستند و باید اقدامات دشمنان را با اطلاع‌رسانی خنثی کنند، بیان کرد: از خبرنگاران انتظار می‌رود در این فرصت باقی مانده، مانند دوره‌های گذشته حضوری فعال‌تر و قوی‌تر در عرصه انتخاباتی داشته باشند و به قدر سهم و نقش خود، به حضور چشمگیر مردم درصحنه انتخابات در ۲۸ خرداد ماه کمک کنند.

ماهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت سایر اقشار جامعه در انتخابات عنوان کرد: بیش از یک سال است که مردم درگیر کرونا شده‌اند، این ویروس برای افرادی مخاطرات روحی و روانی و برای برخی دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی به دنبال داشته است اما باید تلاش کنیم تا مردم نسبت به مسأله انتخابات دلسرد نشوند.

برای مقابله با اقدامات دشمن نیاز به نیروهای متخصص جوان داریم

وی با بیان اینکه برای مقابله با اقدامات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیروهای متخصص جوان می‌خواهیم که با خبرهای خوب اقدامات آنها را خنثی کنند، بیان داشت: آموزش و پرورش باید در این راستا تولید محتوا داشته باشد و از ظرفیت جوانان در رسیدن به قله‌ای که جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران است، استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرضا، گفت: امسال بر اساس قوانین تبلیغات انتخابات، نامزدها تبلیغات محیطی ندارند و صرفاً تبلیغات انتخابات مجازی است؛ همچنین با تبلیغات پیش از موعد نامزدها برخورد قانونی خواهد شد.

وی بیان کرد: پوشش رسانه‌ای برنامه‌های خبری ستاد انتخابات و ارتباط مستمر با رسانه‌ها، برقراری تعامل مؤثر با اصحاب رسانه برای انعکاس کمی و کیفی اخبار ستاد انتخابات و برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از روش‌های نوین و نیز مدیریت تبلیغات و آگاهی بخشی عمومی ستاد انتخابات در راستای تحقق سیاست‌های انتخاباتی کشور از وظایف اعضای کمیته انتخابات در سطح شهرستان است.

ماهر گفت: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان یکی از ارکان مهم ستاد انتخابات نقش مؤثری در تمامی مراحل انتخابات دارد که از وظایف مهم آن نوید افکار عمومی و شفافیت موضوعات مختلف حوزه انتخابیه شهرستان است.

انتخابات، بهار احزاب و رسانه‌ها است

وی با تأکید بر جدی‌تر شدن فعالیت احزاب، رسانه‌ها افزود: انتخابات، بهار احزاب و رسانه‌ها است و انتظار می‌رود در شرایط پیش روی کشور، رسانه‌ها حضوری جدی‌تر و مسئولانه‌تر در عرصه سیاسی کشور داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرضا با بیان اینکه امید، مهم‌ترین نیاز امروز کشور است، گفت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها، امیدآفرینی و برجسته‌سازی نقاط قوت کشور است و در این خصوص تولید خبرهای هوشمند و حرفه‌ای از رسانه‌ها انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه خواسته‌ها و انتظارات مردم با حضور در پای صندوقهای رأی قابل تحقق است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید در قالب‌های مختلف خبری، اندیشه سیاسی مردم را ارتقا دهند چراکه حضور در پای صندوقهای رأی به عنوان منبعی مطمئن برای رشد سیاسی هر کشوری شناخته می‌شود.