روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که با کاندیدهایی که باعث تجمع شوند برخورد خواهد شد چرا که جان مردم مهمتر از اوردن رای است و حتی در خصوص روز انتخابات نیز گفت که پروتکل برای روز انتخابات هم که یک روز است آماده است و تمهیداتی اندیشیده شده مانند اینکه که حداکثر حوزه انتخابیه داشته بشیم و حوزه‌های انتخابیه نزدیک افراد باشد، فضای باز باشد و اگر قرار است تجمعی هم باشد، در فضای باز باشد.

مونا ربیعیان/ پیش‌بینی شده که انگشت زدن هم نیاز نباشد، اما بحث تبلیغات بسیار مهم است. ستادهای انتخاباتی هم باید توجه کرده و کنترل کنند. این می‌تواند نشان دهد که کاندیداها مسئولیت اجتماعی و احترام به قوانین را از همین ابتدا به نمایش بگذارند.

اصحاب رسانه نباید بگذارند موج جدیدی ایجاد شود

مسعود مردانی،عضو ستاد مبارزه با کرونا به خبرنگار ما گفت :تا وقتی که ۷۰ درصد مردم به این بیماری مبتلا نشوند و یا علیه این بیماری واکسینه نشوند ما پیک های متعددی خواهیم داشت و این عادی انگاری ها می تواند کمکی بر بروز موج کرونا باشد.

وی در ادامه از اصحاب رسانه خواستار شد: وظیفه اصحاب رسانه این است نگذارند هیچگونه عادی انگاری و ساده انگاری صورت گیرد و مطبوعات باید این موضوع را به گونه ای پوشش دهند که مردم بدانند این بیماری خطرناک و کشنده است و می تواند جان عزیزانشان را به خطر بیاندازند.

عدم رعایت پرتکل های بهداشتی در صف های واکسیناسیون

این عضو ستاد مبارزه با کرونا از عدم رعایت پرتکل های بهداشتی در صف های واکسیناسیون گفت: درحال حاضر در برخی دانشگاه ها واکسیناسیون انجام می شود اما فاصله گذاری اجتماعی در صف های واکسیناسیون رعایت نمی شود و وقتی به مردم می گویم که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند با تشر می گویند که آمده اند که واکسن بزنند اما هنوز که واکسنی دریافت نکردند و می توانند این دچار این بیماری شوند و عادی انگاری می تواند جانشان را از دست دهند.

نامزدهای انتخاباتی حق ایجاد تجمع ندارند

مسعود مردانی در پایان از اینکه کاندیدها حق ایجاد تجمع ندارند گفت: انتخابات نباید باعث شود تا سلامت مردم به خطر بیوفتد چرا که جان مردم ارزش دارد و نباید به خاطر تجمع کاندیدای ریاست جمهوری با جان مردم بازی کرد همانطور که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد هیچ کاندیدایی حق ایجاد تجمع ندارند و با خاطیان برخورد خواهد شد چرا که بناید سلامت مردم دچار خدشه شود.