میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز شنبه در توییتی نوشت: کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه برگزار می‌شود و در آن بر سر مسیر پیش رو مذاکرات وین تصمیم‌گیری خواهد شد. توافق بر سر احیای برجام در دسترس می‌باشد، اما هنوز نهایی نشده است.

مونا رمضانپور/ مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته‌های گذشته در جریان بوده است.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

مذاکرات بی نتیجه خواهد ماند

فریدون مجلس؛ کارشناس مسائل سیاسی درخصوص برجام و صحبت های روز گذشته ریاست جمهوری منتخب به خبرنگار ما گفت: اینکه حرف های ریاست جمهوری جدید چقدر سیاسی است و چقدر جبنه تنبیه دارد باید مشخص شود چرا که در این صحبت ها مشخص شده برداشتن تحریم ها و مذاکره به نتیجه نخواهد رسید همان صحبتی که بارها من اعلام کردم تا وقتی که فکر برخی افراد این باشد که جنگ و مذاکره به یک معنا است این مذاکرات به نتیجه دلخواهد نخواهد رسید به نظر بنده عراقچی وقتش را با ادامه مذاکرات تلف نکند و بازگردد چرا که ایران مذاکرات قبول نخواهد کرد.

وی در ادامه درباره اینکه همه مذاکره کننده ها امید به برجام داشتند گفت: آلمادگی همه برای رسیدن به توافق جنبه تبلیغاتی داشته است و عمل تا واقعیت بسیار فاصله است و دور باطل زدن است و ایرانی ها تا وقتی به فکر ساخت سلاح هسته ای باشیم و از طرفی آمریکایی ها فکر کنند که ایرانی ها به فکر نابودی هستند این توافق انجام نخواهد شد اعتماد در دوطرفین وجود ندارد به نظر می آید که مسالمت آمیز حل شدن این توافق ها با جنگ شاید خاتمه پیدا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهارداشت: بدون تصویب اف ای تی اف برداشته شدن تحریم ها بی معنی است چرا که اف ای تی اف است که باعث می شود تا مبادلات بانکی بین المللی صورت گیرد در غیر این صورت مذاکرات نتیجه هم داشته باشد فایده ای برای ما ندارد.  

فریدون مجلسی در پایان اظهارداشت: قطعا مذاکره ادامه در خواهد بود طرف آمریکایی  و اروپایی مذاکرات را بی نتیجه نمی گذارد ظرف ۸ سال جنگ ایارن و عراق سفارت ایران در بغداد و سفارت عراق در تهران باز بود و سفیرها کار می کرند جریان های مختلف در طول این ۴۲ سال به صورت پنهانی و آشکار ادامه داشته است به نتیجه برسد .