با قطعی برق در کشور بسیاری معتقدند که این قطعی برق به دلیل افزایش استقبال از تولید رمز‌ارزها است ولی در مقابل مسوولان وزارت نیرو و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را بر گردن کاهش بارش‌ها و فرسوده شدن تاسیسات نیروگاه‌های آبی تولید برق می‌دانند.

مونا ربیعیان/ باتوجه به اینکه وضعیت جغرافیایی ایران همواره خشک و کم آب نمی‌توان به قطع گفت که این بی برقی به دلیل کم آبی بوده است و باید به این نکته هم اشاره کنیم که طبق برآوردهایی انجام شده در سال جاری بیش از ۵ هزار مگابایت افزایش مصرف برق داشته‌ایم که باید این موضوع را به افزایش مزارع تولید رمزارزها ارتباط بدهیم. حالا به این موضوع می‌رسیم که یکی از عوامل اصلی قطعی برق تولید رمز ارزها هستند. از سوی دیگر گفته می‌شود که حدود ۴ و نیم درصد از رمزارزهای جهان در ایران تولید می‌شود که این موضوع دلیل دیگری است که این صنعت جدید را عامل قطعی برق بدانیم.

قطعی های مکرر در تابستان گرم

تقریبا یک ماه بود از قطعی برق خبری نبود و این انتخابات حداقل باعث شده بود مردم قطعی های مکرر را فراموش کنند در صورتی که کارشناسان هشدار داده بودند که مردم دلخوش به این موضوع نباشد و تابستان سختی را خواهند داشت و روز گذشته قطعی های برق در کلانشهرها ثابت کرد که مردم تابستان بدون آب و برقی را پشت سر می گذارند با توجه به اینکه جدول زمانبندی قطعی برق در مناطق اعلام شده بود برخی مناطق تهران در روز دوباره برق نداشتند و نکته جالب این است که مسوولین بار دیگر پاسخگویی این قطعی ها نیستند.

با توجه به اینکه بخشی از خاموشی ها مزارع رمز ارز باعث شده است دیگر علت آن نیروگاه های فرسوده ای است که وجود دارد و همچنین مردم نسبت به سال گذشته برق بیشتری مصرف کرده اند.

دلیل قطعی برق از سوی وزارت نیرو باران نبارید ارز دیجیتال باعث شده این ها دلیل نیست ۵۰ سال است هشدار بی آبی و کم آبی می دهید پس چرا در این مدت کاری انجام نشده فقط هشدار داده شده است چطور در ونزوئلا و عراق ایران می تواند نیروگاه برقی بزند اما در کشور خودمان نمی تواند واقعا تولیدکننده باید تاوان بی برنامگی مسوولین را بدهد به جای این هشدار های هر سال برنامه ریزی کنید.

مسوولین به دنبال ناراضی کردن مردم

درصورتی که این قطعی های نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت چرا مسوولین مانند خبرنگاران هشدار می دهند کار وزیر نیرو هشدار دادن نیست بلکه باید برنامه ای برای جلوگیری از قطعی برق داشته باشد کارشناسان هشدار داده اند که این رفتارها باعث نارضایتی مردم می شود آیا واقعا به دنبال ناراضی کردن مردم این قطعی ها ایجاد می شود.

تاوان بی برقی را مردم باید بدهند چرا که وزارتخانه های ما به جای خبرنگاران عمل می کنند و فقط گزارش و هشدار می دهند بهتر است حداقل به جای هشدارهای قطعی برنامه ریزی کرد که چنین رخ دادهایی برای مردم پیش نیاید چرا که مردم توان خرید وسایل منزل را ندارند اگر این نوسانات برقی ایجاد شده باعث خرابی شود مسوولین همانند دیگر کارهای خود فقط هشدار می دهند مردم توان خرید کالای معیشتی را ندارند چه برسد به خرید لوازم منزل.

در این روزها برق عراق نیز قطع می شود ولی وزیر نیروی عراق متفاوت با وزیر نیروی ایران عمل می کند و از سمت خود به خاطر قطعی های مکرر استعفا می دهد اما وزیر نیروی ایران نه توضیح می دهد نه عذرخواهی البته در ایران اینکه مسوولی بابت اشتباهش عذرخواهی نکند طبیعی است اما این رفتارها باعث می شود تا مردم ناراضی شوند.

  • نویسنده : مونا ربیعیان