رییس جمهور گفت: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند موضوع رفع تحریم‌ها را تکمیل کند و برای ما موفقیت دولت دوازدهم یا سیزدهم فرقی ندارد.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه‌ای کاش همه ما می‌رفتیم به اصل شصتم و صد و سیزدهم قانون اساسی را می‌خواندیم و به آن احترام می‌گذاشتیم افزود: اگر این کار می‌شد شرایط ما شرایط دیگری بود و مذاکره می‌کردیم و در اسفند ماه مذاکره ما تقریبا به همین نتیجه‌ای می‌رسید که اخیرا وزیر امور خارجه در یک گزارش بسیار خوبی به مجلس در ۴۴ صفحه برجام، مذاکرات وین و مقاومت مردم را تشریح کرده است.
آقای روحانی افزود: اگر مردم همین ۴۴ صفحه را مطالعه کنند می‌بینند که چگونه می‌توانستیم به چه نقطه‌ای برسیم.
رییس جمهور گفت: حال ممکن است کسی بگوید این نقطه‌ای که شما به آن می‌رسیدید، نقطه صددرصد نبوده، بله قبول داریم آن چه که خواست آدم هست در مذاکرات همیشه به صددرصد نمی‌رسد. همانند بازی فوتبالی است که اگر سه بر یک گل زدید، می‌گویید‌ای کاش سه صفر می‌شدیم. به هر حال یک گل او زده و ما سه گل زدیم ما پیروزیم.
آقای روحانی افزود: چرا وقتی تیم ملی ما در مذاکرات سه گل می‌زند و پیروز می‌شود چرا سخت مان است و کف بزنیم؟ چرا سخت مان است آفرین بگوییم؟ چرا سخت مان است در برابر بازیگران قوی صحنه بین المللی تعظیم بکنیم؟
رییس جمهور با بیان اینکه این جناح و آن جناح ندارد و آن دولت و آن دولت نداریم تصریح کرد: اگر اصل شصتم قانون اساسی الان حاکم بود و لطمه نمی‌خورد که در اوایل آذر لطمه خورد و اگر یازده آذر نداشتیم، در ماه اسفند تحریم مردم برداشته شده بود و امروز مردم می‌دیدند که چه شرایطی در کشور حاکم بود.
آقای روحانی افزود: وزارت امور خارجه و دولت و دیگران تلاش کردند امروز یک سفره آماده‌ای هست که باید این در باز شود و بیایند کنار این سفره بنشیند.
رییس جمهور گفت: فرصت دستیابی توافق را از دست دولت دوازدهم گرفتند، ولی امیدواریم دولت سیزدهم ان شاء الله بتواند این کار را تکمیل کند و ما خوشحال می‌شویم و فرقی نمی‌کند که دولت دوازدهم موفق باشد یا دولت سیزدهم، ولی در این که چند ماه فرصت از دست رفت، بسیار بسیار متاسفیم و امیدواریم بتوانیم برای تحقق قول و وعده که دادیم تا لحظه و روز آخر تلاش و مردم نیز مقاومت و ایستادگی کنند تا به پیروزی نهایی دست یابیم. ما اقداماتی که لازم بوده در تحریم در این چند ماه انجام دادیم.