تجمع روز گذشته خیابان جمهوری به دلیل قطعی برق صورت گرفته است و مردم به اعتراض به این قطعی های مکرر که باعث شده تا کاسبی نداشته باشند و همچنین وسایل برقی مغازه ها نیز تخریب شودو کسی هم پاسخگوی این قطعی ها نیست دست به تجمع زدند که با آمدن برق مشکل برطف شده اما نکته این است که مردم مطالباتی دارند که به دنبال آن مطالبات امده اند با عدم قطعی یکی یا دو روز مشکلی حل نمی شود بلکه این مشکلات باید ریشه ای حل گردد.

مونا ربیعیان/در حال حاضر مردم مطالباتی دارند که به دنبال وصول مطالبات به حق هستند اما رفتارهای مناسبی با معترضین دیده نمی شود، این معترضین چیزی جز حقشان را نمی خواهند و در این شرایط که به اصطلاح ۶ روز به دلیل اینکه کرونا کاهش پیدا کند تمام شهر را تعطیل کردند اما نه تنها این بیماری کنترل شد بلکه جان ۳۲۲ نفر را روزانه گرفته است با این اوصاف مردم حاضر شدند دست به اعتراض بزنند چرا که مردم حقشان این است که واکسن؛ آب و برق داشته باشند نه اینکه با بی آبی و برقی زندگی کنند.

دولتمردان به جای اینکه از خودشان تعریف و تمجید کنند به فکر این باشند که چگونه این مشکلاتی که طی حداقل ۱۰ سال رخ داده است را حل کنند اینکه این دولت چه کارهای مفیدی کرده است و یا چه کارهایی نکرده دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

دولت سیزدهم میراث دار مشکلات دولت های قبل

نعمت احمدی؛ حقوقدان و وکیل دادگستری درخصوص شرایط ویژه ای که در کشور است آیا دولت بعد می تواند زودتر از موعد سرکار بیایید به خبرنگار ما گفت: درست است که شرایط کشور ویژه است اما هر ریاست جمهوری باید ۴ سال خود را طی کند و بعد دولت بعدی سر تایم بر سرکار خود بیاید به این راحتی ها نمی توان قانون را کار گذاشت دولت بعدی هم ۷ روز دیگر برسرکار می اید اما برای یان شرایط این دولت و ان دولت ندارد.

این حقوق دان درادامه از حضور رییسی در بدنه دولت گفت: ۱۴ مرداد رییسی رسما رییس جمهور می شود اما تا تغییر دولت حداقل دو الی سه ماه این جا به جایی طول خواهد کشید به نظر بنده دولت سیزدهم کار سختی را در پیش دارد برای حل مشکلات چرا که وارث همه مشکلات دولت های قبلی است.

نعمت احمدی وراثت دولت بعدی را اینگونه مثال زد: به طور مثال لایحه بودجه اسفند سال گذشته نوشته شده است و دولت جدید نهایت بتواند از ذخایر ارزی آن هم با شرایط ویژه و اذن رهبری برداشت داشته باشد در غیر این صورت اتفاقی در دولت سیزدهم رخ نخواهد داد.

مردم به دنبال مطالبات به حق هستند

وی در ادامه درباره اعتراضات مردمی نیز گفت: این اعتراضات و اعتقاداتی که در خیابان ها دیده می شود یک شبه به این جا نرسیده است و این مسئله یک شبه هم حل نخواهد شد.

وی دربخشی از مصاحبه خود از تعطیلی یک هفته ای تهران انتقاد کرد و افزود: پایتخت را ۶ روز تعطیل کردند که مرگ و میرهای کرونایی کاهش پیدا کند اما میبینیم روزانه حدود ۳۰۰ نفر جام خود را از دست می دهند پس معنی تعطیلی ۶ روز چه بوده است تعطیلی که جاده ها باز راه ها باز پس به خاطر کرونا تعطیل نکرده بودید.

اگر اعتراضات ۹۸ به خاطر بنزین بود امسال به خاطر نیازهای اولیه است

این حقوق دان مثالی برای اعتراضات زد: سال ۹۸ مردم به دلیل افزایش نرخ بنزین به خیابان ها امده اند اما امسال مسوله بنزین نیست و موضوع حادتر شده است مطالبات مردم به نیازهای اولیه کشیده شده است در دولت روحانی تحریم و کرونا دست به دست هم داد تا مشکلات کشور را دو سه برابر کند به طور مثال بی برقی بی آبی در کشور همه این ها باعث شده تا مردم به خیابان ها بیایند و و به دنبال مطالبات خود باشند در حال حاضر مسوولین نیز پاسخگو نیستند و به دنبال پاک کردم صورت مسئله هستند وبه نظر بنده مسولین اصلی نظام باید با مردم صادقانه صحبت کنند تا شاید آتش اعتراضات خاموش شود.