یک روز پس از سخنرانی رییس جمهور با مردم افزایش لبنیات رخ داد از اول سال تاکنون لبنیات هر دوماه افزایش قیمت داشته است و اینبار افزایش 38 درصدی لبنیات خبری بود که مردم را نیز شوکه کرد.

مونا ربیعیان/ مغازه دارها شاکی از اینکه این افزایش قیمت چرا که این افزایش باعث می شود مردم کمتر به سمت خرید لبنیات بروند بنابراین لبنیات هم از سفره های مردم حذف می شود. یکی از شهروندان از این خبر شوکه شد و به خبرنگار ما گفت  که شهر پر شده از له کردن آدم ها با این افزایش گرانی ها مردم فقیر می شوند کسی هم به این موضوع توجه نمی کند مردم فقیر نمی توانند زندگی کنند و مردان از خجالت نمی توانند به خانه بروند چرا که خانواده گشنه هستند و مرد خانواده نمی تواند کاری کند چرا که هر چقدر هم مردم کار کنند به تورم موجود نمی رسند بنابراین مردم فقیر و فقیر تر می شوند و صدایشان را کسی نمی شنود.

افزایش فراورده های دامی در دوماه آینده

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس درخصوص افزایش قیمت لبنیات آن هم یک شبه به خبرنگار ما گفت: با وضعیت اقتصادی کشور این افزایش ها در ماه های آینده ادامه خواهد داشت و تا وقتی که اقتصاد به یک ثبات نسبی دست پیدا نکند این افزاش قیمت ها همچنان ادامه دار خواهد بود.

وی در ادامه از افزایش قیمت فراوده های گوشتی در پاییز و زمستان خبر داد و گفت:  با توجه به اینکه کشور در خشکسالی بوده و دامداران به دلیل ترس از گرسنگی و تشنگی دام ها را زودتر از موعد ذبح کرده اند بنابراین با جرات می توانم بگویم که تا دو ماه آینده افزایش قیمت فراورده های دامی را شاهد خواهیم با توجه به اینکه واردات دام غیر ممکن خواهد بود چرا که ارزهای وارداتی کشور رو به اتمام است و از سوی دیگر تحریم ها اجازه واردات گوشت را هم نمی دهد با یان تفاسیر افزایش فراورده های دامی در دوماه آینده قطعی خواهد بود.

اقتصاد در حال نابودی

این نماینده سابق در بخشی از مصاحبه خود از شرایط اقتصادی موجود و تورم در کشور گفت: کسری بودجه موجود در کشور باعث می شود تا تورمی غیر قابل توصیف در کشور ایجاد شود و از سوی دیگر تحریم ها باعث می شود تا اقتصاد کشور روز به روز وضعیت بدتری پیدا کند. اگر با مالیات هم بخواهیم مقابل اقتصاد ایستادگی کنیم هم نمی شود چرا که کسب و کارها به دلیل تعطیلی هایی که در کشور رخ داده نمی توان مالیاتی هم از مردم دریافت کنند از سال گذشته هم مالیات ها همچنان دریافت نشده است بنابراین این راه هم پاسخگوی به ثبات رسیدن اقتصاد نخواهد بود.

داریوش قنبری در پایان راهکار را اینگونه بیان کرد: تنها رایی که می ماند افزایش ارزش پول ملی است که این در کوتناه مدت امکان پذیر نخواهد بود بنابراین تنها حمایت از اقشار است چرا که سیاسیون به دنبال گرانی نیستند و از گرانی هم راضی نیستند اما مجبور به این شده اند چرا که اقتصاد این را به وجود آورده از سوی اقشار ضعیف باید حمایت شوند تا بیشتر از این نابود نشده اند.