دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی گفت: لازم است که در بحث امنیت غذایی، محصولات کشاورزی شناسنامه دار شوند.

محسن نقاشی در اولین جلسه مدیران شورای هماهنگی بخش کشاورزی با قادری فر مدیرعامل جدید سازمان تعاون روستایی گفت: حدود نیمی از محصولات کشاورزی، مورد مصرف صنایع تبدیلی است که متاسفانه تاکنون به این صنعت بهای لازم داده نشده است.

وی با اشاره به تاکید ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه کشاورزی قراردادی جایگزین خرید تضمینی شود گفت: این دستور بسیار خوب و لازمی است و البته باید هزینه هایی که سالانه بابت خرید تضمینی و محصولاتی که معدوم می‌شود باید بسمت صنایع تبدیلی سوق داده شود.

وی گفت: در بحث امنیت غذایی لازم است که محصولات کشاورزی شناسنامه دار شوند و مانند محصولات تولید شده در صنایع غذایی که شماره پروانه ساخت و آدرس تولید کننده ذکر می‌شود باشند. اینگونه می‌توان مصرف سم و کود را کنترل نمود.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی گفت: با رعایت قانون بهبود محیط کسب و ‌کار می‌توان از بخشنامه های ساعتی جلوگیری کرد. این یک حقیقتی است که تشکل‌های بخش تولید، عصاره تجربیات هستند.

نقاشی افزود: در گذشته، وزیری دستوری را داده ولی متاسفانه پایین دستی ها اجرا نکرده اند. به نظر من این یک توهین بزرگ به وزیر است. ‌باید پایین دستی را مواخذه و از کار، برکنار کرد.

وی گفت: چند عضو فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی چندین سال است که که طرحهای بسیار قابل توجهی را بصورت عملیاتی شروع کرده اند و مورد توجه وزیر اسبق واقع شد و دستورات لازم هم داده شد و واحد حقوقی جهاد کشاورزی هم تایید کرد ولی متاسفانه پایین دستی ها مکانی که چهل سال بصورت بلااستفاده و مخروبه می‌باشد را بصورت اجاره به استارتاپ ها تحویل ندادند.

وی در پایان گفت: بازگشت قانون انتزاع به جهاد کشاورزی یکی از اقدامات موثر آقای ساداتی نژاد بوده است. اگر مدیری ناکارآمد است نباید قانون تغییر کند بلکه افراد باید تغییر کنند.