مدیر بنیاد مسکن شهرستان هوراند از آغاز عملیات جابجایی و شروع احداث کانکس‌های اسکان موقت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان خبر داد.

افشین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ رانش روستای کرکسر هوراند مطرح و بلافاصله بعد از شناسایی مکان مناسب دستور جابجایی روستا تصویب شد، ولی متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبارات این امر مقدور نشد و مجدد در سال ۱۳۹۴ با تامین اعتبارات مطرح و از اهالی روستا جهت انتقال هرچه سریع به محل جدید اخطارهای لازم داده شد.

وی افزود: در این راستا و در جهت نقل و انتقال روستائیان به مکان جدید خدمات زیربنایی اعم از تسطیح زمین، انتقال برق، گاز و آب و چندین مرحله تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی به اهالی کرکسر اختصاص یافت.

وی، ضمن تکذیب خبر رانش زمین در روستای کرکسر اظهار کرد: از دو روز گذشته با کمک ستاد مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر عملیات اسکان موقت اهالی روستا در کانکس‌های آغاز و این روند تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن امیدواریم هرچه سریع‌تر با مساعدت ستاد مدیریت بحران استان در خصوص تامین ماشین آلات برای تسریع در ساخت و ساز مساکن با توجه به شرایط اقلیمی و کوهستانی این منطقه مساکن جدید در چهار ماه آینده تکمیل و تحویل روستائیان شود.

به گزارش ایسنا، وی از اختصاص ۸۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت برای روستائیان نیز خبر داد و افزود: برای هر مسکن روستایی ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.