رئیس مجلس شورای اسلامی از دستور مقام معظم رهبری نسبت به جبران رسانه ای شدن یکی از گزارش های یکی از کمیسیونهای مجلس خبر داد و از نمایندگان مجلس و همه فعالان رسانه ای خواست تا از این به بعد پیش از اثبات جرم مرتکب حق الناس نشوند.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به روز ۱۳ آبان و حادثه خونین کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: به روان پاک آنها درود می فرستیم، حرکت مردم ایران در همه سالهای بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی مستکبران عاقلانه و در راستای منافع ملی بوده است. کشورهای استکباری مثل آمریکا و پیش از آن انگلیس هرگاه توانسته اند با توطئه یا جنگ افروزی علیه استقلال و منافع مردم ایران اقدام کردند که فقط یک مورد از آنها کودتای ۲۸ مرداد بوده است. مقابله با این قدرتهای زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی حکیمانه ترین حرکت اجتماعی مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تحرکات ضد استعماری کشورهای منطقه گفت: پایان تلخ این قیام ها نشان داد که راهبرد امامین انقلاب مبنی بر مقابله با کشورهای استکباری عقلانی ترین تصمیم برای تامین منافع ایران بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مقابله با استکبار وجوه مختلفی دارد، گفت: امروز مهمترین راهبرد برای استکبار ستیزی کار جهادی مدبرانه برای حل مشکلات مردم است. بارها گفته ام که مهمترین مولفه تامین امنیت ملی کشور در قلب تک تک مردم ایران قرار دارد و آن باورشان به مسیر انقلاب است. اگر دستور کار مستکبران بر هم زدن اتحاد ملی و به هم ریختن اقتصاد کشور است پس با قاطعیت می توان گفت که استکبار ستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم.

قالیباف از ضرورت نپرداختن به مسائل حاشیه ای سخن به میان آورد و تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای یا حزب بازی به جای رسیدگی به مسائل اصلی، زیبنده نیست. درگیر شدن در حزب بازی و جناح بازی فاصله گرفتن از اهداف انقلاب اسلامی است. هر چقدر در حل مسائل اقتصادی مردم موفق شویم به همان میزان می توانیم استکبار را زمین گیر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب اخیرا درباره رسانه ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون های مجلس تذکری داده اند و خواستار جبران موضوع شدند. به نظر می رسد اطلاعات عموم از آن فرد، هم راهگشای برخی از سوالات است و هم بهترین روش برای برآورده کردن جبران مد نظر رهبری.

قالیباف افزود: مقام معظم رهبری در حاشیه نامه ای که در آن به رسانه ای شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است، فرمودند شکایت به جاست نباید پیش از اثبات جرم آن را رسانه ای می کردند، دنبال کنید تا به نحوی جبران شود. به نظر می رسد این تذکر که حاکی از توجه به حق الناس است نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای همه صاحبان رسانه ها و تریبون ها مخصوصا تریبونهای رسمی و همه فعالان اجتماعی و رسانه ای می تواند فصل الخطاب باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که جرمی اثبات نشده باشد ذکر نام افراد مجاز نیست. از همه همکاران می خواهم که ضمن جبران گذشته، در نطقها و تذکرها و گزارش کمیسیون ها نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشید امیدوارم دیگر تریبون ها و رسانه های رسمی و فعالان رسانه ای در رعایت این مساله کوشا باشند.