تاثیر انتخابات امریکا بر بازارهای اصلی ایران، یکی از پرسش‌های کلیدی افرادی است که برای حفظ ارزش دارایی‌شان، آن را به بازارهای مختلف منتقل کرده‌اند. امریکا در آبان امسال رییس‌جمهوری جدید را روانه کاخ سفید می‌کند و حالا بسیاری از ایرانی‌ها نگران اتفاقات احتمالی هستند که تاثیر این انتخابات بر بازارهای ایران ایجاد می‌کند.

مونا ربیعیان/ بسیاری از ایرانی‌ها اعتقاد دارند  که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برنده انتخابات امریکا خواهد بود و در بازارهای ایران تجربه جدیدی را کسب خواهند کرد.

در مقابل عده‌ای معتقدند که دوباره دونالد ترامپ، پیروز می‌شود و نامزد حزب جمهوری‌خواه تحریم‌های ایران را تشدید کرده و اوضاع بازارهای ایران با شدت بیشتری به هم می‌ریزد.

در مقابل نظرات عموم، کارشناسان درباره تاثیر انتخابات امریکا بر اقتصاد ایران نظرات دیگری دارند. برخی از کارشناسان معتقدند فارغ از اینکه چه کسی رییس‌جمهوری امریکا می‌شود، ایران موضع خود را در مقابل امریکا روشن کرده و با اعلام اینکه مذاکره نمی‌کند، می‌توان گفت که وضعیت اقتصادی کشور با اعلام نتیجه انتخابات امریکا تغییر خاصی نخواهد داشت.

سو مدیریت نه انتخابات زودگذر؛ افزایش ها را به همراه خواهد داشت

محمود احمدی بیغش؛ نماینده مجلس درخصوص تاثیرات انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران به خبرنگار ما گفت: سیاست ها و تبلیغات آمریکا به صورت هیجانی بر بازار ایران تاثیر دارد و این تاثیرات کوتاه مدت خواهد بود، پس از چند ماه این هیجان های روانی فروکش خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: تجریه ۴۲ ساله و دیدن چندین انتخابات آمریکا موجب شده تا به این که تبلیغات آمریکا به نوعی بازی با اقتصاد کشورها است چرا که انتخابات باعث وضعیت اقتصادی در ایران نشده است.

محمود احمدی بیغش در ادامه درباره تفاوت بایدن و ترامپ اظهار داشت: هر دو مثل یکدیگر هستند و برای رای آوردن تبلیغ می کنند و پس از رای گیری هر دو مانند هم عمل خواهند کرد.

وی درباره اقتصاد ایران گفت: انتخابات آمریکا تاثیر کمی روی سیاست اقتصادی ایران دارد و این مدیریت بد اقتصادی است که باعث شده چنین وضعیت اقتصادی به وجود بیایید.

این نماینده مجلس در پایان صحبت هایش افزود: قیمت ارز و طلا به دلیل سو مدیریت ها سیر صعودی پیدا می کند نه انتخابات آمریکا، انتخابات زودگذر اثر زودگذر هم خواهد داشت اما مدیریت اشتباه می تواند افزایش قیمت را به همراه داشته باشد.