مدیر رادیو نمایش از راه‌اندازی دوباره «رادیو فیلم» که فیلم‌های سینمای ایران را ویژه نابینایان توضیح دار می‌کند خبر داد.

حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش درباره تولیدات اربعین این شبکه  بیان کرد: اداره کل هنرهای نمایشی سه کار ویژه اربعین تهیه می‌کند که یکی از آنها ادامه مجموعه «به روایت تعزیه» است که برنامه با محوریت اجرای تعزیه رادیویی است.

وی ادامه داد: پیش از این ۱۴ قسمت از این مجموعه برای ایام محرم و در رادیو فرهنگ به تولید رسید و حالا ۱۴ قسمت برای اربعین تولید می‌شود که با محوریت قصه‌های حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پخش می‌شود.

افتخاری درباره توضیح بیشتر از «به روایت تعزیه» گفت: این مجموعه با تعزیه خوان‌های معروف اجرا می‌شود که تیمی را تشکیل داده‌اند. تعزیه معمولاً در حدود یک و نیم تا ۲ ساعت طول می‌کشد و در این نسخه رادیویی برنامه در حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

مدیر رادیو نمایش با اشاره به آثار رادیویی نیز بیان کرد: دو سریال رادیویی هم داریم با نام «زائران راه» و «خط اول» که در حال آماده سازی است و چند کار هم برای دهه آخر صفر داریم. یک کار ویژه با عنوان «رستگاری در برف» داریم که نادر برهانی مرند می‌نویسد و قرار است خودش هم کارگردانی کند.

افتخاری با اشاره به تغییرات در کنداکتور شبکه تصریح کرد: کنداکتور رادیو نمایش در مهرماه تغییراتی داشته است که از ابتدای ماه اعمال شده است و از جمله مهمترین این تغییرات این است که «رادیو فیلم» را دوباره راه اندازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: «رادیو فیلم» برنامه‌ای است که فیلم‌های سینمایی را برای نابینایان توضیح دار می‌کند و ابتدا توسط احمد شیشه گران در رادیو تهران راه اندازی شد که بین سال‌های ۹۰ تا ۹۳ ادامه داشت. بعد از مدتی رادیو نمایش این اتفاق را ادامه داد که در حدود ۶۰ تا ۷۰ فیلم به این شکل توضیح دار شد. بعد از آن مدتی متوقف شد و حالا دوباره با پخش برخی از این فیلم‌ها دوباره این رویداد را شروع می‌کنیم.

وی با اشاره به پخش برخی از این فیلم‌ها که پیش از این روی آنتن رفته‌اند، گفت: اکنون ۶۰ فیلم آماده است که توسط هنرمندان رادیو نمایش توضیح دار شده است و متناسب با فیلم‌های جدید هم برنامه‌های جدیدی پخش می‌شود. اولین قسمت از این برنامه جمعه این هفته روی آنتن می‌رود که فیلم «حوض نقاشی» از مازیار میری را توضیح دار کرده است و پخش می‌کند.