نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت که پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی از خود، نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ مخالف و ۹ رای ممتنع، به وی اعتماد کردند.

وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شدند و مجلس وارد دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

به زودی مشکلات حل خواهد شد

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی یکی از موافقان رزم حسنی در جلسه رای اعتماد دلیل موافقتش را به خبرنگار ما گفت: مهمترین خواسته از وزیر صمت این بود که بازارهای را کنترل کند (بازار خودر، دامی و…) که رزم حسینی از روز اول با شعارهایی درخصوص مدیریت بازار وارد کار شد.

وی ادامه داد: این وزیر به نمایندگان اطمینان داد که می تواند ظرف مدت حداقلی پای دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند و شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار باشیم .

این نماینده مجلس در ادامه درابره نارضایتی مردم نیز گفت: مردم به دلیل بلاتکلیفی که به وجود امده است نارضایتی هایی دارند که وزیر صمت می تواند کمی مشکلات معیشتی مردم را حل کند به نظر من رزم حسینی می تواند رضایت را به مردم بازگرداند.

وی در ادامه درباره کالاهای گمرکی نیز گفت: در حال حاضر استخراج نهاده های دامی مهترین بخش کار رزم حسینی است که با کمک گمرک می تواند قیمت مرغ و گوشت را کاهش داد که وی در جلسات با نمایندگان اعلام کرده ظرف مدت ۲ هفته این مشکل گمرکی نهاده های دامی حل خواهد شد.

احسان ارکانی درپایان درباره همکاری با وزارت صمت گفت: در حال حاضر مجلی هر کمکی وزارت صمت لازم داشته باشد را کمک خواهد کرد و وزارت جهاد کشاورزی هم باید درخصوص کاهش های قیمت برخی بازارها با وزرات صمت همکاری داشته باشد امید می رود در ۶ ماه اخر سال روند کاهشی را در بازار شاهد باشیم.

رای نهایی  مجلس برای وزیر پیشنهادی صمت

پس از دفاع وزیر پیشنهادی از برنامه هایش، نوبت به رای گیری رسید که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رای گیری را اعلام کرد و از اعضای دولت درخواست کرد که جلسه علنی را ترک کنند که در نهایت رزم حسینی با ۱۷۵ رای وزیر شد.

قالیباف: امیدواریم دولت و وزارت صمت بتوانند برای حل مشکلات اقدام کنند

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در مجلس پس از اعلام نتیجه رأی اعتماد مجلس به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، گفت: به هر حال کابینه دولت تکمیل شد و این وزارتخانه هم در این شرایط برای حل مشکلات مردم بسیار مهم و تأثیرگذار است. امیدواریم دولت و وزیر صنعت بتوانند جوابگوی باری باشند که مجلس بر دوش‌شان گذاشت.

رییس جمهور سه شنبه گذشته علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود.