مشمولان سهام عدالتی که هنوز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ خود را ردیافت نکرده اند، با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir میتوانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه ای از مشمولان سهام عدالتی که موفق به دریافت سود سهام سال ۱۳۹۸ خود نشده اند، در خواست کرد هر چه سریعتر شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در این راستا، بر اساس آخرین آمارها، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار مشمول سهام عدالت نتوانسته اند سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. این افراد می توانند از دو طریق شماره شبای معتبر خود را در سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی بوده اند که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. همچنین تمام سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برخلاف سال‌های قبل که در یک مرحله پرداخت می‌شد، تقریبا در سه مرحله صورت گرفت که دو مرحله آن تحقق یافته است. مرحله نخست این سود در ۲۸ اسفندماه سال گذشته و مرحله دوم آن نیز در ۱۴ تیرماه سال جاری واریز شد.