معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: سه مرز ریمدان، پیشین و میرجانه مرزهای حیاتی ایران و پاکستان در انجام مبادلات و ترانزیت مرزی هستند.

ماندانا زنگنه پس از بازدید از پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ایران و پاکستان مرز خاکی مشترک وسیعی با یکدیگر دارند و به دلیل این وسعت دو پایانه مرزی در مرکز و جنوب استان برای انجام مبادلات مرزی میان تجار دو کشور در نظر گرفته شد که فعالیت آن ها بر روی توسعه تجاری میان آن ها تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به این مهم می توان گفت دو پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه مرزهای اصلی میان دو کشور بوده و حائز اهمیت هستند و سعی شده برای افزایش و سهولت مبادلات مرزی میان دو کشور بر روی این دو پایانه مرزی تمرکز بیشتری صورت گیرد به همین دلیل طرح هایی برای توسعه و بهسازی آن ها در نظر گرفته شد.

زنگنه با اشاره به اینکه در پایانه های مرزی استان اقدامات خوبی در دست اجرا است افزود: برای سهولت تردد در پایانه مرزی میرجاوه طرح هایی برای بهسازی و ساماندهی این مکان در نظر گرفته شد و بر اساس آن کریدور تردد مسافرین از ناوگان ترانزیتی تفکیک می شود و در حال حاضر این عملیات در دست اجرا است و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی روند اجرای منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: ایجاد این منطقه نه تنها در مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی منطقه تاثیر گذار است بلکه برای بسیاری از بومیان منطقه هم اشتغال پایدار به همراه می آورد و با توجه به این پیامدهای مثبت باید عملیات اجرایی منطقه سرعت بیشتری گیرد و حتی مسئولین اجرای آن همزمان در چند جبهه کار کنند تا هرچه سریع تر منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به بهره برداری برسد.