با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، لهستان و اسلونی به عنوان میزبان‌های والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند.

 فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد بعد از گرفتن میزبانی والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ از روسیه، دو کشور لهستان و اسلونی به طور مشترک میزبان این دوره از رقابت‌ها خواهند بود. هنوز زمان قطعی این دوره از رقابت‌ها اعلام نشده است.

همچنین روسیه که قرار بود به عنوان میزبان در این دوره از رقابت‌ها حضور داشته باشد، از مسابقات کنار گذاشته است و اوکراین جایگزین این تیم شد.

مقامات فدراسیون والیبال روسیه گفته اند که پس از محروم شدن از حق برگزاری این رویداد، می توانند تا سقف ۸۰ میلیون دلار غرامت بخواهند. ولادیمیر آلکنو، مربی سابق تیم مردان روسیه در واکنش به اطلاعیه روز جمعه گفت که این “غم انگیز” است.

آلکنو گفت: درک این موضوع غم انگیز است زیرا همه چیزهایی که در اطراف ما در دستور کار جهانی قرار دارند، علیه کشور ما هستند. من فقط می‌توانم احساس مخالفت و عصبانیت می کنم اما زمان همه چیز را سر جای خودش قرار می دهد. من معتقدم که با گذشت زمان همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت و ما دوباره می توانیم در مسابقات بین المللی شرکت کنیم.

تیم ملی والیبال ایران که به عنوان قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۱ جواز حضور در این رقابت‌ها را دریافت کرده است با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند هم‌گروه شده است. دو تیم اول و بهترین تیم‌های سوم هر گروه به دور حذفی راه خواهند یافت.