فولاد با تساوی مقابل شباب الاهلی امارات، به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

دیدار دو تیم فولاد ایران و الشباب الاهلی امارات از هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۰۰:۴۵ بامداد چهارشنبه در شهر جده عربستان برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی یک، یک رضایت دادند.

فولاد و شباب الاهلی در حالی به مصاف هم رفتند که پیش از این صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی مسجل شده بود و این بازی برای تعیین تیم صدرنشین اهمیت بالایی داشت. فولاد بازی را هجومی آغاز کرد و همان دقایق ابتدایی شیمبا می‌توانست گل اول را وارد دروازه تیم اماراتی کند که این فرصت از دست رفت.

تیم الاهلی امارات نیز در دقیقه ۱۵ صاحب یک موقعیت گل‌زنی شد که این فرصت به گل تبدیل نشد. بازی در ادامه پایاپای و با کمترین موقعیت دنبال شد. البته شیمبا مجددا در دقایق پایانی بازی می‌توانست از طریق ارسال شیری از روی نقطه کرنر دروازه شباب الاهلی را باز کند که توپ در این موقعیت هم راهی درون دروازه حریف نداشت و نیمه اول بدون گل به پایان رسید.

در دقیقه ۵۶ نیز در حالی که شیمبا می‌توانست فولاد را به گل برساند، شوت او توسط بازیکن تیم اماراتی از مقابل دروازه این تیم دفع شد.

در دقیقه ۶۹ نیز بوحمدان با خطای بازیکن شباب الاهلی درون محوطه جریمه این تیم سرنگون شد و داور یک ضربه پنالتی به سود نماینده ایران اعلام کرد. این فرصت برای فولادی‌ها توسط شیمبا به گل تبدیل شد.

در دقیقه ۸۱ نیز با اشتباه آقاسی مدافع فولاد، بازیکن شباب الاهلی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و توانست به راحتی دروازه شهاب گردان را باز کند.

این بازی در ادامه گلی دربر نداشت و دو تیم همانند بازی رفت به تساوی یک بر یک رضایت دادند.
با این نتیجه، فولاد با ۱۲ امتیاز صدرنشین گروه C شد و به مرحله حذفی صعود کرد. شباب الاهلی هم با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول این گروه قرار گرفت و شانس زیادی برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم به مرحله بعد را دارد.

در این دیدار نه قائدی و نه نوراللهی برای شباب الاهلی بازی نکردند.

در دیدار دیگر این گروه، الغرافه با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب آخال شد که عزت‌اللهی  ۹۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت.