سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید هیاتی از اعضای این کمیسیون از نوار مرزی کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

«ابوالفضل عمویی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران همچنین افزود: این هیات با هدف بازدید و  بررسی مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مساله قره باغ در منطقه حاضر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: «شهریار حیدری» نایب رییس کمیسیون، «حسین حاتمی» نماینده مردم کلیبر و خداآفرین، «سیدعلی آقازاده دافساری» رییس کمیته دفاع و به همراه من از شهرستان‌های اصلاندوز و خداآفرین در استان‌ اردبیل و آذربایجان شرقی بازدید کردیم.

عمویی افزود: متاسفانه طی این چند روز چند خمپاره و راکت به مناطق داخل خاک ایران اصابت کرده است و از یک منزل و زمین کشاورزی آسیب دیده در شهرستان خداآفرین دیدن کردیم.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

این در حالی است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به فاصله کمتر از سه ماه برای دومین بار بر سر منطقه مورد نزاع قره‌باغ درگیری‌های خونینی را آغاز کردند.

جدال بر سر این منطقه کوهستانی با حدود ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مساحت که ساکنان آن مسیحیان ارمنی و آذری‌های مسلمان هستند، دهه‌هاست که بر مناسبات دو کشور آذربایجان و ارمنستان و منطقه قفقاز سایه افکنده است.