فرماندار اهر بر اهمیت ایجاد موزه‌های سنگ و مردم شناسی در این شهرستان تاکید کرد.

رسول خدابخش اظهار کرد: با توجه به قدمت تاریخی و پیشینه فرهنگی شهرستان اهر و لزوم شناساندن قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان، ایجاد موزه‌های سنگ و مردم شناسی از نیازهای این شهرستان است.

وی، بر لزوم توجه به مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و… از سوی مسئولان استانی و شهری تأکید کرد و افزود: مصمم هستیم در خصوص جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری، گام‌های اساسی برداریم.

وی ادامه داد: در این راستا با ادارات مربوطه از جمله اداره اوقاف که متولی موقوفه بقعه و برخی ادارات مستقر در داخل محوطه شیخ شهاب الدین، جلساتی برگزار کرده و امیدواریم به زودی با حل مسائل و مشکلات این بنای تاریخی، شاهد ثبت جهانی شدن آن باشیم.

به گزارش ایسنا، خدابخش گفت: از سرمایه گذاران علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعت، تولید و… در شهرستان اهر، با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

وی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری را از مطالبات مهم مردم شهرستان اهر و منطقه برشمرد و افزود: خوشبختانه با توجه به پیشرفت‌های حوزه گردشگری، سال جاری به عنوان سال حمایت از حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح است.

وی اضافه کرد: افتتاح پروژه‌هایی چون راه اندازی طرح‌های گردشگری کشاورزی برای اولین بار در استان و همچنین آغاز عملیات اجرایی زیپ لاین منطقه گردشگری فندقلو، حل مشکل هتل و نمایشگاه صنایع دستی، اجرای مجتمع آب‌درمانی یئل سویی و… از جمله اقدامات در حوزه گردشگری بوده است.