مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اینکه هنوز واکسن آنفلوآنزا وارد بخش خصوصی و داروخانه های شهرستان نشده است، گفت: درخواست های خود را برای دریافت این واکسن به وزارت بهداشت اعلام کردیم و بعد از دریافت، واکسن آنفلوآنزا براساس دستورالعمل وزارت بهداشت بین جامعه هدف توزیع شد.

دکتر محسن ترکاشوند ، با اشاره به اینکه واکسن های دریافتی در بیمارستان ها و بیشتر در بین بیماران دیالیزی و پرسنل درمانی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند توزیع و تزریق شد، افزود: ۱۵۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا نیز به مادران باردار شناسایی شده که جزء جامعه هدف ما بودند، تزریق شد.

وی درباره تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا در بین بیماران خاص، قلبی، عروقی، دیابتی و … یادآور شد: در این راستا براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت عمل می کنیم و منتظر ابلاغیه آنها هستیم.

ترکاشوند در ادامه با اشاره به اینکه در هر کدام از سه بیمارستان ملایر شامل غرضی، مهر و امام حسین( ع) ۶۰ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی تخصیص داده ایم، مطرح کرد: در حال حاضر ۱۳۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ملایر بستری هستند.

وی با بیان اینکه تهدید جدی است و کرونا فقیر و غنی نمی شناسد و به جسم مبتلایان و اقتصاد خانواده ها و جامعه ضربات جبران ناپذیری وار می کند، تأکید کرد: مردم بحران و تهدید کرونا را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره افزایش تعداد مبتلایان و شمار جان‌باختگان بیماران کرونایی در کشور، هشدار داد: مردم باید بیش از گذشته به سلامت خود و اطرافیان اهمیت بدهند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان در درمان بیماران کرونایی هزینه هنگفتی را پرداخت می کند، افزود: اپیدمی و موج سوم این بیماری تا چهار هفته طول می کشد بنابراین توصیه می شود مردم از مسافرت کردن، تجمع های خانوادگی، بیرون رفتن های غیرضروری و تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تعطیلات پیش رو در آخر هفته نسبت به آغاز مسافرت ها و تجمع های خانوادگی بیان کرد: متأسفانه پس از هر تعطیلاتی با افزایش آمار مبتلایان مواجه می شویم.