رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک اول شهریور روز پزشک گفت: نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان که همانا فروپاشی نظام سلامت بود، تاریخ ساز و فراموش نشدنی است.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت علی ابن الحسین (ع) سیدالساجدین به محضر شیعیان و پیروان آن حضرت و ملت گرانقدر ایران، گفت: بیست و چهارمین سالگرد شهید لاجوردی از چهره های منور انقلاب از مجاهدین فی سبیل الله را به دوستان، همراهان و خانواده این شهید و به ویژه کارکنان قوه قضائیه تسلیت می گویم.

وی با اشاره به زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی بوعلی سینا و روز پزشک گفت: این روز را به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت عرض می کنم.

مسئولان برآورده کردن مطالبات صنفی پزشکان و دستیاران تخصصی را در دستور کار قرار دهند


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: عموم پزشکان ایرانی به خصوص پزشکان پرتلاش و دغدغه مند شاغل در بخش های آموزشی و درمانی دولتی در سال های اخیر، به پشتوانه دانش، تجربه و روحیه جهادی خود توانستند بر دو آزمون سخت فائق آیند؛ نخست جهاد پزشکان در مدیریت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سربلندی در آزمون ملی روزهای اوج کرونا و دوم غلبه بر تحریم های ظالمانه ای که با آگاهی و هدفمند سلامت و جان ملت ایران را نشانه رفته بود و با تمام توان مانع از ورود تجهیزات پزشکی و دارو به کشور شدند، نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان که همانا فروپاشی نظام سلامت بود، تاریخ ساز و فراموش نشدنی است.

قالیباف تاکید کرد: ضروری است مسئولان امر علاوه بر بسیج تمام امکانات برای شکست سیاست های تحریمی علیه ملت ایران، برآورده ساختن مطالبات صنفی پزشکان و دستیاران تخصصی را در دستور کار قرار دهند. همچنین حفظ کیفیت آموزش پزشکی در کشور در عین رفع دغدغه های جمعی از پزشکان دلسوز این آب و خاک باید به طور ویژه مد نظر وزارت بهداشت باشد.

رئیس مجلس در پایان گفت: از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه پزشکی را در ارائه خدمات با کیفیت، روزآمد و عادلانه مردم ایران مسالت دارم.