کارشناس والیبال ایران گفت: یکی از عمده‌ترین و اصلی‌ترین‌ مشکلاتی‌که باعث شد شرایط لیگ‌ والیبال قرمز شود، افزایش غیر اصولی تعداد تیم‌ها است.

ناصر شهنازی ، درباره مشکلاتی که ویروس کرونا برای لیگ برتر والیبال ایران ایجاد کرده است، توضیح داد: کرونا یک موضوع جهانی است و باید با آن زندگی کرد، اما نوع برخورد ما با این مسئله کاملا متفاوت با همه دنیا است. کارهایی انجام می‌دهیم‌ که اصلا در کشورهای دیگر وجود ندارد. متاسفانه دلیل این مسائل عقاید متفاوت جامعه ما با جهان است که چنین مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: متاسفانه ما به موضوع کرونا خیلی سطحی و سهوی نگاه می‌کنیم، همه چیز را به شوخی می‌گیریم و نهایت این می‌شود که هر هفته شمار ابتلایان به کرونا در لیگ افزایش پیدا می‌کند. 

کارشناس والیبال ایران، در پاسخ به این سوال که اگر طبق گفته فدراسیون پروتکل‌های بهداشتی درست اجرا می‌شود، چرا همانند سایر لیگ‌ها بحث کرونا به هیچ عنوان کنترل نمی‌شود؟ اظهار کرد: کلا ما همیشه در شعار خوب هستیم و در عمل بسیار ضعیف. الآن هم می‌گویند باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم ولی واقعا رعایت نمی‌شود. حتی در سر تمرینات و مسابقات گاها تماشاگران حضور دارند که برخلاف پروتکل‌های بهداشتی است. چه کسی تصمین می‌کند که این افراد تست داده‌اند یا کرونا ندارند؟ 

او ادامه داد: موضوع دیگر هم خود تیم‌ها هستند. چه کسی تضمین می‌کند تست‌هایی که همه تیم‌ها می‌دهند معتبر هستند؟ شنیده‌ام که چند تیم در یکجا تست داده‌اند جواب تستشان مثبت بوده و همان تیم وقتی جای دیگر تست داده‌اند جواب تست‌ها منفی شده است! این اتفاقات واقعا خوب نیست، موضوع جان بازیکنان و سلامتی آن‌ها در این میان است. ناظران بازی‌ها و فدراسیون باید نظارت دقیق‌تری روی این موضوع داشته باشند.

شهنازی درباره نقش فدراسیون روی شرایط فعلی لیگ نیز گفت: همه باهم مقصر هستند. فدراسیون به جای اینکه امسال تعداد مسافرت‌های تیم‌ها را کم‌تر کند، در اقدامی عجیب تعداد تیم‌ها را افزایش داده و شمار مسافرت‌ها را هم بیشتر کرد. از طرفی هم می‌گویند لیگ اصلا نباید تعطیل شود که همه این مسائل بخاطر مدیریت اشتباه است. البته یک اقدام خوب فدراسیون طی روزهای گذشته این بود که اعلام کرد تیم‌ها باید در مراکز مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا تست دهند. تنها تصمیم درست فدراسیون در این شرایط همین بود.

او با انتقاد از مدیریت موجود در والیبال ایران گفت: متاسفانه نه تنها در والیبال و بلکه در کشور از نظر مدیریت صفر هستیم و تنها شعار دادن را بلدیم. نیاز نبود در لیگ امسال تعداد تیم‌ها را افزایش دهیم و حالا دیدید که یک تیم در اواسط مسابقات انصراف داد، اتفاقی که هیچ‌ کجای دنیا رخ نمی‌دهد. همه این‌ موضوعات بخاطر مدیریت ضعیف است! همچنین رفت و آمد تیم‌ها به لیگ برتر مشخص نیست که نشان از حرفه‌ای‌ نبودن لیگ ‌والیبال دارد.

شهنازی افزود: بهانه فدراسیون این است که لیگ نباشد بازیکنان درآمد ندارند، اما آیا فدراسیون کمیته امداد است؟ مگر امسال من بیرون‌ ماندم وظیفه فدراسیون است که برایم تیم پیدا کند؟ تنها دلیل این اتفاقات سطح پایین‌ مدیریت به خصوص در ورزش است. هیچکس جوابگو نیست، اما باید بگویم که یکی از مشکلات عمده و تاثیر گذار بر شرایط فعلی لیگ، بالا رفتن غیر اصولی تعداد تیم‌ها بود.

کارشناس والیبال ایران در پایان گفت: اگر با کم کردن تعداد تیم‌ها تعداد مسابقات کم‌تر می‌شد، هر هفته یک بازی برگزار می‌کردیم که شرایط خیلی بهتر می‌بود. تیم‌ها با شرایط بهتری می‌توانستند پروتکل‌ها را رعایت کنند، اما واقعا باید این صحبت‌ها را برای‌کدام‌ مدیر مطرح‌ کرد؟ مدیر خوب باید در شراط بحرانی به داد مردم برسد، اتفاقی که اصلا شاهد آن در والیبال نیستیم.