علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی کار خود را با پیروزی برابر رقبایشان در رقابت‌های جهانی صربستان آغاز کردند و ناصر علیزاده نیز به دیدار رده‌بندی وزن ۸۷ کیلوگرم رسید.

در آغاز رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، پژمان پشتام در ۸۲ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم برای ایران به میدان می‌روند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان، در دور نخست به مصاف احمت اویار از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. نجاتی در دور دوم برابر عبدالمحمد پاپی، فرنگی کار سابق ایران که در حال حاضر برای کشور آلمان مسابقه می‌دهد، به روی تشک رفت و در شرایطی که تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۳ عقب بود، ۴ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید. نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ از مولداوی می‌رود. پاپی در دور نخست مقابل خوزه هرناندز از مکزیک ۸ بر صفر به برتری رسیده بود.

روز گذشته نیز علی ارسلان در ترکیب تیم صربستان به فینال وزن ۷۲ کیلوگرم رسید و مختاری نماینده ایران در این وزن در دور نخست حذف شد.

اما در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان در تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. هان سو ریو از کره جنوبی نیز در سمت جدول گرایی قرار دارد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام دارنده مدال برنزجهان پس از استراحت در دور نخست، مقابل برنده مبارزه کاراپت چالیان از ارمنستان و فیلیپ ساچیچ از کرواسی به روی تشک می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست مقابل فلیکس بالدائوف از نروژ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

همچنین در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست و در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در مرحله شانس مجدد مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو ۹ بر صفر به برتری رسید و به دیدار رده‌بندی رفت. علیزاده برای کسب مدال برنز امشب یکشنبه برابر علی چنگیز از ترکیه قرار می‌گیرد.

روز گذشته پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفتند.