وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس باید در موارد نادر و حاد تعطیل شود، گفت: من یادداشتی را خدمت آقای رئیس جمهور دادم تا این تعطیلی مدارس تکرار نشود.

نوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعطیلی مدارس در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم با اشاره به مخالفت آموزش و پرورش با این نوع تعطیلی‌ها گفت: حقیقتا ما نگران دانش آموزان به دلیل این تعطیلی‌ها هستیم. شما می‌دانید آموزش مجازی در دوره آموزش عمومی و پیش دبستانی کارایی لازم را ندارد ولو اینکه می‌دانید همکاران ما زحمت زیادی را در این زمان می‌کشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: من پیشنهاد دادم که مدارس تعطیل نباشد و آقای رئیس جمهور نیز تاکید کردند که حتما مدارس نباید تعطیل باشد، مگر در موارد خیلی استثنائی.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مواردی بوده که تهران دومین شهر آلوده جهانی بوده ولی مدارس تعطیل نبوده است، ادامه داد: وقتی مدارس تعطیل می‌شوند اینگونه نیست که دانش آموزان در خانه بمانند و در بیشتر شهرهای ما دانش آموزان بیرون می‌آیند و با دوستان خود بازی می‌کنند و حضور موثر در کلاس درس ندارند و این چیزی است که باعث نگرانی معلمان و اولیا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا هفته آینده نیز مدارس تعطیل خواهد بود، گفت: هفته آینده تعطیل نیست و من یادداشتی خدمت آقای رئیس جمهور دادم که این تعطیلی ها تکرار نشود و مدارس باید در موارد نادر و حاد تعطیل شوند و در مورد تعطیلی مدارس و تصمیم گیری در این زمینه باید دقت بیشتری شود.